
Doktorat
Procedowanie postępowań o nadanie stopnia doktora na zasadach nowej* ustawy na UM w Lublinie
*Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668)
- Szkoła Doktorska wyznacza promotora lub promotorów niezależnie od trybu postępowania.
- Do wszczęcia postępowania o nadanie stopnia doktora niezbędne jest posiadanie:
- tytułu magistra lub tytułu równorzędnego
- 8 poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) - zaświadczenie ze Szkoły Doktorskiej
- znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2+
- 1 publikacji jako pierwszy autor w czasopiśmie z listy ministerstwa z IF>0 lub 2 publikacji jako drugi lub trzeci autor w czasopiśmie z listy ministerstwa z IF>0
- gotowej pracy doktorskiej.
- W doktoracie eksternistycznym do zdobycia zaświadczenia ze Szkoły Doktorskiej UM niezbędne jest:
- zdanie egzaminu z przedmiotu „Metodologia badań naukowych”
- zdanie egzaminu z przedmiotu „Etyka badań naukowych i prawo własności intelektualnej”
- zaprezentowanie ustne wyników badań własnych w języku angielskim
- udział w co najmniej jednej konferencji krajowej lub międzynarodowej
- udział w szkoleniu z zakresu tematyki pracy doktorskiej w kraju lub zagranicą
- zaliczenie w formie e-learningu przedmiotu „Informacja naukowa”
- zaliczenie co najmniej jednego fakultetu przewidzianego w programie kształcenia w Szkole Doktorskiej z Bloku C.
- Dokumenty niezbędne do wszczęcia postępowania niezależnie od trybu doktoratu:
- wniosek o wszczęcie wraz z oświadczeniem nt. wcześniejszego ewentualnego ubiegania się o nadanie stopnia
- rozprawa doktorska
- streszczenie w języku angielskim, a do rozprawy przygotowanej w języku angielskim należy dołączyć również streszczenie w języku polskim
- pozytywna opinia promotora lub promotorów
- raport weryfikujący samodzielność wykonania pracy wraz z oświadczeniami
- analiza bibliometryczna
- oświadczenia dotyczące prac wieloautorskich
- zaświadczenie ze Szkoły Doktorskiej o 8 poziomie PRK.
- dyplom ukończenia studiów
- kwestionariusz
- w trybie eksternistycznym podpisanie umowy o płatność i wniesienie opłaty
- Rada ds. Stopni Naukowych. powołuje recenzentów oraz komisję doktorską w składzie:
- co najmniej 5 pracowników Uczelni posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w danej dyscyplinie, w tym co najmniej 1 członek Rady Naukowej właściwej dyscypliny, który pełni funkcję Przewodniczącego Komisji.
- Komisja doktorska podejmuje uchwałę o dopuszczeniu rozprawy doktorskiej do publicznej obrony oraz wyznacza termin publicznej obrony.
- Po publicznej obronie i przekazaniu dokumentacji przez komisję doktorską, Rada ds. Stopni Naukowych na posiedzeniu nadaje stopień doktora lub odmawia nadania stopnia doktora
Pliki do pobrania
Wniosek o wszczęcie postępowania
Kwestionariusz wnioskodawcy
Oświadczenie wnioskodawcy
Nauka
Kalendarz
Kwiecień 2021
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | 04 | |||
05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |