Uniwersytet Medyczny w Lublinie

Rzeczywistość wirtualna w nauce neuroanatomii

 

Projekt finansowany z budżetu państwa przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

 

Tytuł projektu: Rzeczywistość wirtualna w nauce neuroanatomii

 

Słowa kluczowe: rzeczywistość wirtualna, edukacja medyczna, neuroanatomia

 

Nazwa programu: Perły Nauki

 

Nr umowy: PN/01/0270/2022

 

Kierownik projektu: Marcin Czeczelewski

 

Jednostka realizująca: Zakład Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej

 

Okres realizacji projektu: 18.07.2023 – 18.07.2027

 

Wartość projektu: 240 000,00 PLN

 

 

Opis projektu:

 

Pośród nauk podstawowych, anatomia prawidłowa człowieka jest uważana za kluczowy element edukacji medycznej. Nauczanie studentów neuroanatomii jest szczególnie trudne ze względu na przestrzenną złożoność i wzajemne powiązania między strukturami ośrodkowego układu nerwowego.

 

W odpowiedzi na potrzeby studentów opracowano wiele narzędzi multimedialnych służących do nauki anatomii. Wśród nich są modele 3D przedstawiające struktury anatomiczne. Modele 3D mogą zostać przedstawione użytkownikom przy pomocy różnych rozwiązań technologicznych. Najbardziej zaawansowaną metodą jest umieszczenie modeli w rzeczywistości wirtualnej (VR). Technologia ta wykorzystuje specjalistyczne gogle, które zapewniają stereoskopowy widok wirtualnych treści we wszystkich kierunkach.

 

Celem projektu badawczego jest ocena efektów nauczania i uczenia się neuroanatomii przy wykorzystaniu modeli 3D mózgu prezentowanych w VR. Modele 3D wykorzystane będą do nauczania neuroanatomii studentów pierwszego roku kierunku lekarskiego, którzy zgłoszą swój udział w badaniu.

Nauka

Kalendarz

Marzec 2025