NOWA STRONA UMLUB - III ETAPY WDROŻENIA

Co się zmieniło? Jak to działa i co dalej? 

OPIS

Uprzejmie informujemy, że Uniwersytet Medyczny w Lublinie opublikował  swoją nową stronę internetową, która przejdzie III etapy wdrożenia. Etap I – Finalizacja integracji z bazami danych i uzupełnienie treści, Etap II – Wdrożenie wersji językowych, Etap III – Optymalizacja wydajności serwisu. 

Projekt jest w pierwszej fazie wdrożenia i oparty jest na innowacyjnym systemie zarządzania treścią, wprowadza równocześnie nową, ulepszoną architekturę informacyjną. Migracja na nową strukturę odbywa się stopniowo, tak, aby zapewnić pełną funkcjonalność i dostępność  witryny. Wkrótce wszystkie podstrony, subserwisy oraz istotne informacje zostaną w pełni wypełnione treścią, W przypadku elementów, które obecnie nie są jeszcze dostępne w ramach nowej infrastruktury, zapewnione zostaną przekierowania na wcześniejszą wersję strony, gwarantując kontynuację dostępu do istotnych materiałów. 

Wprowadzenie nowego systemu niesie za sobą istotne korzyści dla naszych użytkowników, stanowiąc wyraźny krok naprzód w obszarze usprawniania dostępu do informacji i interakcji na stronie Uniwersytetu. Poniżej przedstawiamy kluczowe aspekty zmiany:

      1. Zmieniona Architektura informacji – zaprojektowana pod użytkowników: nowa struktura witryny została starannie wykreowana, z myślą o maksymalnej użyteczności dla użytkowników. Kładziemy nacisk na intuicyjność nawigacji oraz wygodę w odnajdywaniu potrzebnych treści. Pracujemy nad kategoryzowaniem publikowanych artykułów.
      2. Profile – spersonalizowane treści: dzięki wprowadzeniu profili użytkowników, każda osoba może dostosować wyświetlane informacje do swoich indywidualnych potrzeb i zainteresowań, skupiając się wyłącznie na treściach istotnych dla niej.
      3. Dostępność na urządzeniach mobilnych: Nowa strona jest w pełni responsywna, co umożliwia komfortowe korzystanie z niej na różnych urządzeniach, w tym także na telefonach komórkowych.
      4. Łatwy dostęp do ogłoszeń dla studentów: studenci zyskują szybki dostęp do ogłoszeń publikowanych przez różne jednostki uniwersyteckie, dzięki czemu mogą być na bieżąco z ważnymi informacjami.
      5. Aplikacja mobilna na platformę Android: wprowadzenie dedykowanej aplikacji mobilnej dla systemu Android umożliwia jeszcze wygodniejsze przeglądanie ogłoszeń i wydarzeń, dostosowane do urządzeń mobilnych.
      6. Interaktywna mapa obiektów uniwersyteckich: nowa interaktywna mapa ułatwia lokalizację różnych obiektów na terenie Uczelni, wspierając nawigację po kampusie.
      7. Scentralizowany dostęp do informacji i narzędzi UMLub: użytkownicy zyskują scentralizowany dostęp do różnych informacji oraz narzędzi związanych z Uniwersytetem Medycznym w Lublinie, co skutkuje usprawnieniem procesu poszukiwania potrzebnych zasobów.
      8. Ułatwione wyszukiwanie aparatury i pracowników: nowy system umożliwia szybkie wyszukiwanie zarówno aparatury laboratoryjnej, jak i pracowników Uczelni, przyczyniając się do efektywniejszej współpracy i pracy badawczej.
      9. Wielojęzyczność: strona umożliwia wprowadzanie treści w różnych językach i zwiększa dostępność dla międzynarodowej społeczności(jesteśmy przygotowani na tłumaczenie strony nawet w więcej niż 5ciu językach!) Ponadto przy zmianie języka nie wracasz już na stronę główną ale zostajesz na tej samej stronie. 
      10. Różnorodność formatów treści: nowa platforma umożliwia zamieszczanie różnorodnych formatów treści, w tym plików wideo (w tym mp4), animacji Lottie, materiałów z YouTube oraz obiektów 3D w formacie obj,
      11. Modularna struktura – elastyczność dostosowania: strona została zaprojektowana w sposób modułowy, co umożliwia dostosowywanie jej struktury i wyglądu do ewoluujących potrzeb użytkowników, w tym studentów, oraz gwarantuje długotrwałą funkcjonalność i atrakcyjność witryny.
      12. Zaawansowane funkcje – nowa struktura witryny wprowadza zaawansowane funkcje, które otwierają przed nami obszerną gamę możliwości wzbogacenia doświadczenia użytkowników. Ta dynamiczna struktura jest przygotowana do implementacji najnowszych osiągnięć technologicznych, takich jak wirtualna rzeczywistość (VR).  

Dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu jakości i dostępności, aby nasza nowa strona stanowiła nie tylko źródło informacji, lecz także wygodne narzędzie wspierające codzienne aktywności członków społeczności akademickiej.

CO TO PROFIL I JAK TO DZIAŁA?

Profile stanowią innowacyjny mechanizm implementowany w ramach nowej strony internetowej, którego głównym celem jest usprawnienie procesu dostępu użytkowników do poszukiwanych informacji, poprzez selektywne wyświetlanie treści, zgodnie z zainteresowaniami i rolą danego użytkownika. System ten obejmuje sześć wyróżnionych profili:

        • Ogólny
        • Kandydat (wdrożenie w Październiku)
        • Student
        • Absolwent (wdrożenie w Grudniu)
        • Pracownik
        • Partner (wdrożenie w Październiku)

Działanie tego mechanizmu opiera się na wyborze odpowiedniego profilu przez użytkownika. Po dokonaniu wyboru, strona automatycznie prezentuje jedynie te informacje, które są istotne dla grupy osób związanych z danym profilem. W praktyce oznacza to, że na przykład na profilu studenta nie będą widoczne treści przypisane do roli pracownika lub partnera. Z kolei profil ogólny umożliwia dostęp do pełnej gamy informacji dostępnych dla wszystkich grup użytkowników.

Menu główne witryny ulega również dynamicznym zmianom w zależności od wybranego profilu. Warto zaznaczyć, że zakładka “Uniwersytet” pozostaje stała na wszystkich profilach, aby zapewnić spójność dostępu do kluczowych informacji. Natomiast pozostałe zakładki zostają dostosowane w taki sposób, aby zwiększyć wygodę dostępu do najbardziej poszukiwanych zasobów, uwzględniając preferencje i potrzeby użytkowników.

 

CO DALEJ?

Nasze działania na rzecz ulepszania nowej strony są kontynuowane z założeniem stopniowego wzbogacania dostępnych informacji. Proces migracji treści z poprzedniej witryny do nowego środowiska jest ciągłym przedsięwzięciem, które będzie stale rozwijane, a subserwisy będąsukcesywnie przenoszone w ramach tego procesu. Jest to istotny krok w kierunku kompletności i spójności dostarczanych treści dla użytkowników.

 

Ponadto, chcemy zwrócić uwagę na nasze zaangażowanie w dostosowywanie strony internetowej do ewoluujących potrzeb naszej społeczności użytkowników. Wraz z aktywnym dialogiem z użytkownikami i wykorzystaniem feedbacku, będziemy w stanie ciągle doskonalić witrynę, wskazując na aspekty wymagające optymalizacji. Naszym celem jest, aby strona stała się nie tylko wiarygodnym źródłem informacji, lecz także interaktywną platformą, doskonale odpowiadającą na różnorodne potrzeby.

NAPISZ DO NAS

Masz sugestie, co zmienić lub dodać?
Chcesz się podzielić wrażeniami? Wyślij nam wiadomość. 

Zapraszamy Cię także do współtworzenia naszej nowej platformy! 

Jeśli jesteś organizatorem lub uczestnikiem ciekawego wydarzenia lub chcesz podzielić się wieściami z życia naszej Uczelni – skontaktuj się z nami.

Informacje do zamieszczenia na stronie internetowej www.umlub.pl prosimy kierować do zespołu redakcyjnego na adres e-mail: aktualizacje@umlub.pl