
M-EDukator program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
![]() |
![]() |
Uniwersytet Medyczny w Lublinie dbając o rozwój i podnoszenie kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych kadr dydaktycznych z powodzeniem aplikował o środki na realizację projektu pod nazwą „M-EDukator – program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie”. Projekt będzie realizowany w latach 2017-2019. Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.
Okres realizacji projektu: 01.07.2017 – 30.06.2019 (24 miesiące)
Nr umowy o dofinansowanie: POWR.03.04-00-D018/16-00
Projekt (akronim M-EDukator) obejmuje realizację szkoleń dla kadry dydaktycznej uczelni zatrudnionej na podstawie umowy o pracę oraz umowy mianowania w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie. Uczestnicy projektu podniosą kompetencje dydaktyczne w zakresie:
- innowacyjnych umiejętności dydaktycznych;
- umiejętności informatycznych w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia;
- zarządzania informacją.
Całościowym efektem projektu M-EDukator będzie podniesienie kompetencji u co najmniej 681 osób należących do kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, co przełoży się na skuteczność kształcenia i jakość prowadzonej dydaktyki.
Wartość projektu: 1 441 793,08 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 1 348 193,08 zł
Aktualności
2019.07.24
W związku z zakończeniem realizacji projektu wszystkim Uczestniczkom i Uczestnikom projektu bardzo dziękujemy za udział we wszystkich szkoleniach. Życzymy sukcesów zawodowych.
2019.02.14
Informujemy, iż dla Uczestników/czek grup szkoleniowych od numeru 27 do 44, w Dziale ds. Funduszy Europejskich, czekają do odbioru zaświadczenia o ukończeniu szkoleń:
- Korzystanie ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych przedmiotów
- Elektroniczne źródła informacji medycznej wspierające dydaktykę
- Bibliometryczna ocena dorobku naukowego w praktyce
Odbioru należy dokonać osobiście ze względu na podpis na liście odbioru.
al. Racławickie 1
II piętro, pokój 235
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:15
2019.01.04
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że JM Rektor wydał Zarządzenie Nr 143/2018 z dnia 19 grudnia 2018 roku w sprawie programu rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej.
Zgodnie z Zarządzeniem pracownikom dydaktycznym i badawczo-dydaktycznym, realizującym pensum dydaktyczne w roku akademickim 2018/2019, zatrudnionym na umowę o pracę lub mianowanie, dedykowane są szkolenia z zakresu źródeł informacji naukowej, praktycznego podejścia do nauczania anatomii klinicznej, nauczania narracji w medycynie, nauczania metodą Problem Based Learning oraz metodyki nauczania metodami praktycznymi.
Szkolenia są obowiązkowe dla wszystkich pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych, za wyjątkiem pracowników zatrudnionych na stanowisku profesora i profesora uczelni.
Prosimy o zapoznanie się z treścią Zarządzenia.
2018.12.21
Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia, wszelkiej pomyślności w życiu osobistym oraz sukcesów w pracy zawodowej.
Zespół projektu
2018.11.29
Uprzejmie informujemy, że nadal trwa rekrutacja do projektu „M-EDukator – program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszy Społecznego. Dokumenty rekrutacyjne są dostępne na stronie projektu w zakładce "Pliki do pobrania". Prosimy o składania wypełnionych formularzy w Biurze Projektu.
2018.11.29
Informujemy, że w miesiącu grudniu rusza szkolenie "Tworzenie kursów e-learningowych na platformie moodle" dla grup szkoleniowych nr 19-30. Harmonogramy zajęć dostępne są w zakładce Harmonogramy szkoleń .
2018.10.17
Informujemy, że od najbliższego weekendu zaczynają się zajęcia w ramach Zadania 3 „Tworzenie kursów e-learningowych na platformie moodle”. Szkolenie będą prowadzili doświadczeni trenerzy z firmy zewnętrznej, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na usługę organizacji i realizacji szkolenia. Szkolenie trwa 10 h dydaktycznych. Harmonogramy zajęć wraz z informacją o miejscu szkolenia dostępne są w zakładce „Harmonogramy szkoleń”.
2018.09.05
Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie „M-EDukator – program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszy Społecznego.
Informujemy, że trwa rekrutacja na Bezpłatne szkolenia dla kadry dydaktycznej i naukowo-dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Wymagane dokumenty rekrutacyjne dostępne są w zakładce Pliki do pobrania.
W miesiącu wrześniu rozpoczynamy zajęcia po przerwie wakacyjnej.
Więcej informacji na stronie projektu lub pod numerem telefonu (81) 448 52 95.
2018.06.22
Informujemy, iż dla Uczestników/czek grupy szkoleniowej nr 14 oraz grup szkoleniowych nr 22-26, w Dziale ds. Funduszy Europejskich, czekają do odbioru zaświadczenia o ukończeniu szkoleń:
- "Korzystanie ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych przedmiotów"
- "Elektroniczne źródła informacji medycznej wspierające dydaktykę"
- "Bibliometryczna ocena dorobku naukowego w praktyce"
Odbioru należy dokonać osobiście ze względu na podpis na liście odbioru.
al. Racławickie 1
II piętro, pokój 235
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:15
2018.05.25
Informujemy, iż dla Uczestników/czek grup szkoleniowych 7-13 oraz grup szkoleniowych nr 15-21, w Dziale ds. Funduszy Europejskich, czekają do odbioru zaświadczenia o ukończeniu szkoleń:
- „Korzystanie ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych przedmiotów”,
- „Elektroniczne źródła informacji medycznej wspierające dydaktykę”,
- „Bibliometryczna ocena dorobku naukowego w praktyce”.
Odbioru należy dokonać osobiście ze względu na podpis na liście odbioru.
Zapraszamy po odbiór:
al. Racławickie 1
II piętro, pokój 235
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:15
2018.05.15
Informujemy, iż dla Uczestników/czek grup szkoleniowych 1-6, w Dziale ds. Funduszy Europejskich, czekają do odbioru zaświadczenia o ukończeniu szkoleń:
- "Korzystanie ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych przedmiotów"
- "Elektroniczne źródła informacji medycznej wspierające dydaktykę"
- "Bibliometryczna ocena dorobku naukowego w praktyce"
Odbioru należy dokonać osobiście ze względu na podpis na liście odbioru.
Zapraszamy po odbiór:
al. Racławickie 1
II piętro, pokój 235
od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.15
Bezpłatne szkolenia dla kadry dydaktycznej i naukowo-dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Zapraszamy do udziału w projekcie „M-EDukator – program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie” współfinasowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszy Społecznego.
Rekrutacja w toku!
Szkolenia 2 etapowe.
Pierwszy etap to szkolenia dla wszystkich Uczestników projektu z zakresu:
- korzystania ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych Przedmiotów – 4 godziny,
- elektronicznych źródeł informacji medycznej wspierających dydaktykę – 6 godzin,
- tworzenia kursów e-learningowych na platformie moodle – 10 godzin,
- bibliometrycznej oceny dorobku naukowego w praktyce – 4 godziny.
Drugi etap to jedno szkolenie do wyboru przez Uczestnika/czkę projektu o tematyce:
- „Od książki do żywego pacjenta: praktyczne podejście do nauczania anatomii klinicznej” – 50 godzin,
- „Nauczanie narracji w medycynie” – 10 godzin,
- „InnoMED” – 30 godzin,
- „Problem Based Learning” (szkolenie wyjazdowe zagraniczne) – 20 godzin.
Więcej informacji na stronie projektu lub pod numerem telefonu (81) 448 52 95.
Cel projektu
Celem projektu „M-EDukator – program ustawicznego rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie” jest podniesienie kompetencji dydaktycznych u 402 Kobiet i 279 Mężczyzn (681 osób) do 30.06.2019 r.
Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację szkoleń dla kadry dydaktycznej uczelni zatrudnionej na umowę o pracę oraz umowę mianowania w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie.
Cel główny projektu przyczyni się do osiągniecia celu szczegółowego POWER (tj.: Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego) oraz jego wskaźników w sposób bezpośredni. 681 osób należących do kadry dydaktycznej uczelni podniesie swoje kompetencje, co przełoży się na skuteczność kształcenia i jakość prowadzonej dydaktyki.
Projekt skierowany jest do kadry dydaktycznej i naukowo-dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, w rozumieniu art. 108 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, zatrudnionej na podstawie umowy o pracę lub umowy mianowania z zastrzeżeniem, że czas trwania umowy nie może być krótszy niż 3 lata od momentu przystąpienia do Projektu oraz pracowników dydaktycznych i naukowo-dydaktycznych Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, których umowy przekształcą się na podstawie nowelizacji kodeksu pracy z dnia 22 lutego 2016 roku, w umowy na czas nieokreślony.
Działania
Działania przewidziane w projekcie:
Szkolenia dla wszystkich Uczestników projektu (800 osób):
- Szkolenie „Korzystanie ze specjalistycznych baz danych z uwzględnieniem specyfiki realizowanych Przedmiotów” – 4 godziny/gr. – 80 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- efektywne korzystanie z wybranych baz danych, dedykowanych pracownikom poszczególnych wydziałów,
- wykorzystanie specjalistycznych baz danych w procesie edukacji,
- zakres wybranych specjalistycznych źródeł dedykowanych nauczycielom,
- wyszukiwanie adekwatnych do potrzeb informacji, wykorzystywanych na wszystkich etapach procesu dydaktycznego.
- Szkolenie „Elektroniczne źródła informacji medycznej wspierających dydaktykę” – 6 godzin/gr.- 80 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- elektroniczne zasoby naukowej informacji medycznej, dostępnej w sieci uczelnianej,
- licencjonowane źródła naukowej informacji medycznej dostępne w sieci uczelnianej: m.in. bazy danych, platformy edukacyjne, e-książki, e-czasopisma, narzędzia optymalizujące wyszukiwanie potrzebnych informacji,
- elementy prawa autorskiego w odniesieniu do zapisów Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych po nowelizacji w 2015 roku w kontekście utworów pracowniczych oraz obowiązków wynikających z przyjętego w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, Regulaminu zarządzania własnością intelektualną.
- Szkolenie „Tworzenie kursów e-learningowych na platformie moodle” – 10 godzin/gr. - 80 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- zasady funkcjonowania i możliwości platformy moodle do tworzenia i prowadzenia szkolenia e-learningowego: m.in. prezentacja treści merytorycznych, moduł sprawdzający, ankieta,
- budowanie kursu w zakresie podstawowych elementów składowych,
- zarządzanie kursem na platformie moodle.
- Szkolenie „Bibliometryczna ocena dorobku naukowego w praktyce” – 4 godziny/gr. - 80 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- bibliometryczna ocena dorobku naukowego: m.in. wskaźniki bibliomertyczne i ich zastosowanie, analiza cytowań, kryteria oceny parametrycznej MNiSW,
- najważniejsze pojęcia wykorzystywane na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie dla potrzeby oceny dorobku naukowego.
Jedno z czterech szkoleń do wyboru dla 684 Uczestników projektu:
- Szkolenie „Od książki do żywego pacjenta: praktyczne podejście do nauczania anatomii klinicznej” – szkolenie dla 70 osób – 50 godzin , 7 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- metodyka nauczania zagadnień z anatomii klinicznej, w której stosuje się nauczanie przez doświadczenie,
- nauczanie zagadnień z anatomii klinicznej z wykorzystaniem metod aktywizacji uczestników poprzez metody wizualne, kontakt ze standaryzowanym pacjentem i elementy badania fizykalnego,
- użyteczność egzaminów testowych, mi.in. poprawne formułowanie pytań testowych.
- Szkolenie „Nauczanie narracji w medycynie” – szkolenie dla 100 osób – 10 godzin, 10 grup średnio 10 osobowych.
Tematyka szklenia:
- metody narracyjne w edukacji medycznej, w których stosuje się nauczanie przez doświadczenie,
- ocena efektów nauczania metodami narracyjnymi obejmująca różne grupy wiekowe pacjentów.
- Szkolenie „InnoMED” – szkolenie dla 450 osób – 30 godzin, 90 grup średnio 5 osobowych.
Tematyka szkolenia:
- metodyka nauczania, w której stosuję się nauczanie przez doświadczenie, promująca dopasowanie zawartości do grupy, stawiająca na praktyczne nauczanie studentów kierunków medycznych,
- style i sposoby nauczania,
- uczenie poprzez pracę/ działanie i doświadczenie.
- Szkolenie „Problem Based Learning” - szkolenie dla 64 osób – 20 godzin, 4 grupy średnio 16 osobowe (szkolenie wyjazdowe zagraniczne - wymagana znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym).
Tematyka szkolenia:
- metodyka nauczania problem-based-learning (PBL),
- zapoznanie z metodyką PBL oraz procesem nauczania w małej grupie z zastosowaniem PBL,
- przygotowanie do roli nauczyciela PBL, dynamika grupowa, informacje zwrotne.
Rekrutacja odbywa się zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji. Żadna z grup społecznych, narodowościowych czy wyznaniowych nie jest defaworyzowana. Zespół projektowy zapewnia równy dostęp wszystkim zainteresowanym, a wszystkie działania w projekcie są realizowane tak aby nie utrwalać stereotypów dotyczących mniejszości.
Harmonogramy szkoleń
Harmonogramy szkoleń ZADANIE 8 | ||||
---|---|---|---|---|
![]() |
Harmonogramy szkoleń ZADANIE 5 | ||
---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
Harmonogramy szkoleń ZADANIE 6 |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Harmonogramy szkoleń ZADANIE 7 |
||||
---|---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pliki do pobrania
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Załączniki uzupełniane na etapie rekrutacji:
Załącznik nr 1. Formularz zgłoszenia udziału
Załącznik nr 2. Oświadczenie Uczestnika Projektu - prosimy o wydruk zał. 2 w kolorze
Załączniki uzupełniane po zakwalifikowaniu do Projektu:
Załącznik nr 3. Deklaracja uczestnictwa w Projekcie
Załącznik nr 4. Umowa uczestnictwa
Kontakt
Biuro Projektu:
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Al. Racławickie 1
20-059 Lublin
II piętro, pok. 235
tel. 81 448-52-95,
Katarzyna Olszak - e-mail: katarzyna.olszak@umlub.pl
Uczelnia
- Wybory na Kadencję 2024-2028
- O Uczelni
- Władze Uczelni
- Senat
- Rada Uczelni
- Statut, Strategia UM
- Historia
- Biogramy osób ważnych w historii Uczelni
- Doktoraty Honoris Causa
- Struktura organizacyjna
- Pracownicy
- Informacje
- Zamówienia Publiczne
- Rada ds. Kształcenia
- Praca w UM
- Szpitale Kliniczne
- Projekty - Fundusze Europejskie
- Projekty finansowane ze źródeł zewnętrznych
- Projekty ze środków budżetu Państwa
- Program Erasmus +
- Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność”
- NSZZ Pracowników
- Stowarzyszenia i organizacje
- Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
- Materiały do pobrania
- Mapa lokalizacji
- Spacer Wirtualny
- Media o nas
- Pracownicze Plany Kapitałowe
- Kontakt
- POMOCwKRYZYSIE
- Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE
- Deklaracja dostępności
- DZIEŃ DOBRY! - przewodnik dla pracownika
- Zespół ds. Centrum Innowacji Naukowej i Dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Kalendarz
Marzec 2025
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | |||||
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |