Struktura organizacyjna
Wydział Lekarsko - Dentystyczny
- Ulica
- al. Racławickie 1 (Collegium Novum)
- Miejscowość
- Lublin
- Kod pocztowy
- 20-059
- wydzlekdent@umlub.pl
- Telefon
- +48 81448 6000
- Fax
- +48 81448 6000
+48 81448 6001
Dziekan
- Imię i nazwisko
- prof. dr hab. n. med. Renata Chałas
- Stanowisko
- Profesor
- renata.chalas@umlub.pl
Association for Dental Education in Europe (ADEE)
Wydział Lekarsko-Dentystyczny Uniwersytetu Medycznego w Lublinie jest członkiem organizacji Association for Dental Education in Europe (ADEE).
Dziekan
prof. dr hab. n. med. Renata Chałas
Prodziekan
Dyżury Kolegium Dziekańskiego Wydziału Lekarsko-Dentystycznego
Godziny dyżurów Dziekana i Prodziekanów |
|
---|---|
prof. dr hab. n. med. Renata Chałas - Dziekan Wydziału | środa 9:00 - 11:00 |
prof. dr hab. n. med. Ingrid Różyło-Kalinowska - Prodziekan Wydziału |
wtorek 11:00 - 12:00 środa 13:00 - 15:00 |
dr n. med. Katarzyna Sarna-Boś, profesor Uczelni - Prodziekan Wydziału |
wtorek 11:00 - 13:00 czwartek 10:30 - 12:30 |
dr n. med. Jarosław Sobieszczański, profesor Uczelni - Prodziekan Wydziału |
poniedziałek 9:00 - 11:00 piątek 9:00 - 11:00 |
Wydziałowe Zespoły
- Zespół ds. Rozwoju i Ewaluacji Kadry Dydaktycznej i Studentów
- Zespół ds. Rekrutacji, Akredytacji i Współpracy Międzynarodowej
- Zespół ds. Metod Oceny, Ewaluacji, Realizacji Programów Studiów
- Zespół ds. Programów Studiów
- Zespół ds. Programów Studiów w języku angielskim
Harmonogram posiedzeń Zespołów Wydziałowych
Rok akademicki 2023/2024 | Zespół ds. Rozwoju i Ewaluacji Kadry Dydaktycznej i Studentów | Zespół ds. Rekrutacji, Akredytacji i Współpracy Międzynarodowej |
Zespół ds. Metod Oceny, Ewaluacji, Realizacji Programów Studiów |
Zespół ds. Programów Studiów | Zespół ds. Programów Studiów w języku angielskim |
---|---|---|---|---|---|
12:00 piątek | 13:30 środa | 10:00 piątek | 10:00 czwartek | 13:30 środa | |
Wrzesień |
1.09.2023; 29.09.2023 |
29.09.2023 | |||
Październik | 27.10.2023 | 18.10.2023 | 20.10.2023 | 19.10.2023 | 25.10.2023 |
Listopad | 17.11.2023 | 23.11.2023 | 29.11.2023 | ||
Grudzień |
1.12.2023; 22.12.2023 |
13.12.2023 | 15.12.2023 | 21.12.2023 | |
Styczeń | 26.01.2024 | 24.01.2024 | 12.01.2024 | 11.01.2024 | 31.01.2024 |
Luty | 01.02.2024 |
23.02.2024 |
|||
Marzec | 1.03.2024 | 21.03.2024 | |||
Kwiecień |
5.04.2024; 26.04.2024 |
17.04.2024 | 19.04.2024 | 24.04.2024 | |
Maj | 13.05.2024 |
|
10.05.2024 | ||
Czerwiec | 3.06.2024 | 28.06.2024 | 6.06.2024 | 5.06.2024 |
Koordynatorzy i opiekunowie
Koordynatorzy kierunków
- kierunek lekarsko-dentystyczny:
prof. dr hab. n. med. Renata Chałas
dr n. med. Katarzyna Sarna- Boś, prof. Uczelni - kierunek techniki dentystyczne:
dr hab. n. med. Anna Szabelska
mgr inż. Anna Modzelewska - kierunek higiena stomatologiczna:
dr n. med. Ilona Wójcik-Chęcińska
prof. Uczelni i dr n. med. Elżbieta Czelej - kierunek elektroradiologia I i II stopnia:
prof. dr hab. Radosław Pietura
lek. Aneta Dudek
Koordynatorzy kształcenia praktycznego
- kierunek lekarsko-dentystyczny:
dr n. med. Mirosław Orłowski
dr n. med. Katarzyna Kamińska-Pikiewicz - kierunek lekarsko-dentystyczny anglojęzyczny:
dr n. med. Tomasz Bieżanek
lek.dent. Agnieszka Wójcicka - kierunek techniki dentystyczne:
mgr inż. Anna Modzelewska - kierunek higiena stomatologiczna:
dr n. med. Ilona Wójcik-Chęcińska, prof. Uczelni - kierunek elektroradiologia I i II stopnia:
lek. med. Aneta Dudek
Opiekunowie lat – rok akademicki 2023/2024
Na kierunku lekarsko-dentystycznym
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
dr n. med. Bożena Robak |
Zakład Protetyki Stomatologicznej |
II |
dr n. med. Katarzyna Kamińska-Pikiewicz |
Pracownia Stomatologii Przedklinicznej |
III |
dr n. med. Michał Łobacz |
Katedra i Zakład Chirurgii Stomatologicznej |
IV |
dr n. med. Agnieszka Sochaczewska-Dolecka |
Katedra i Zakład Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją |
V |
dr n. med. Monika Smyl-Golianek |
Zakład Ortopedii Szczękowej |
Na kierunku lekarsko-dentystycznym anglojęzycznym
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
dr n. med. Beata Piórkowska-Skrabucha, prof. Uczelni |
Zakład Protetyki Stomatologicznej |
II |
dr n. med. Joanna Zubrzycka |
Pracownia Stomatologii Przedklinicznej |
III |
dr n. med. Agnieszka Skawińska-Bednarczyk |
Katedra i Zakład Stomatologii Wieku Rozwojowego |
IV |
dr n. med. Leszek Szalewski |
Pracownia Stomatologii Cyfrowej |
V |
lek. dent. Katarzyna Nagórna |
Zakład Zintegrowanej Stomatologii Wieku Rozwojowego i Dorosłego |
Na kierunku techniki dentystyczne
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
dr hab. n. med. Anna Szabelska, prof. Uczelni |
Zakład Technik Dentystycznych z Laboratorium Nowoczesnych Technologii |
II |
dr n. med. Aneta Kamińska |
Zakład Technik Dentystycznych z Laboratorium Nowoczesnych Technologii |
III |
mgr inż. Anna Modzelewska |
Zakład Technik Dentystycznych z Laboratorium Nowoczesnych Technologii |
Na kierunku higiena stomatologiczna
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
dr n. med. Ilona Wójcik-Chęcińska, prof. Uczelni |
Pracownia Stomatologii Przedklinicznej |
II |
dr n. med. Karolina Thum-Tyzo |
Katedra i Zakład Medycyny Jamy Ustnej |
III |
lek. dent. Joanna Białowska |
Katedra i Zakład Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją |
Na kierunku elektroradiologia I stopnia
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
Prof. dr hab. n. med. Radosław Pietura |
Zakład Elektroradiologii |
II |
mgr Konrad Wawrzycki |
Zakład Elektroradiologii |
III |
lek. med. Aneta Dudek |
Zakład Elektroradiologii |
Na kierunku elektroradiologia II stopnia
Rok studiów |
Opiekun roku |
Jednostka |
---|---|---|
I |
mgr Sławomir Nazaruk |
Zakład Elektroradiologii |
II |
lek. med. Agata Boćkowska-Lipnicka |
Zakład Elektroradiologii |
Zakres obowiązków koordynatora kierunku studiów - rok akademicki 2023/2024
Zakres obowiązków koordynatora przedmiotu - rok akademicki 2023/2024
Zakres obowiązków koordynatora kształcenia praktycznego - rok akademicki 2023/2024
Zakres obowiązków opiekuna roku - rok akademicki 2023/2024
Zakres obowiązków opiekuna praktyk - rok akademicki 2023/2024
Terminy Rad Wydziału
Semestr zimowy
- 11.10.2023
- 22.11.2023
- 10.01.2024
Semestr letni
- 06.03.2024
- 05.06.2024
Awanse / przedłużenia zatrudnienia
Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o awans/przedłużenie zatrudnienia wg Zarządzenia Nr 90/2023 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 3 lipca 2023 roku.
Stanowiska w grupie dydaktycznej:
- Podanie do Prorektora ds. Osobowych i Rozwoju Kadry za pośrednictwem Dziekana Wydziału Lekarsko-Dentystycznego (wraz z podpisem przełożonego).
- Ocena przełożonego (Zał. 3/2023).
- Karta ewaluacji w obszarze dydaktycznym (Zał. 6/2023) - wypełniona zgodnie z niżej zamieszczoną instrukcją.
- Ocena od studentów - do uzyskania w Sekcji Jakości Kształcenia i URSA (CEM).
- Dokumenty / zaświadczenia potwierdzające osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne ułożone chronologicznie, zgodnie z wykazem zamieszczonym przez pracownika w karcie ewaluacji (zał. Nr 6/2023).
W przypadku składania dokumentów za lata 2020, 2021 karta ewaluacji w obszarze dydaktycznym drukowana jest z systemu SONAR.
Stanowiska w grupie badawczej:
- Podanie do Prorektora ds. Osobowych i Rozwoju Kadry za pośrednictwem Dziekana Wydziału Lekarsko-Dentystycznego (wraz z podpisem przełożonego).
- Karta ewaluacji w obszarze badawczym (Zał. 7/2023).
- Analiza biblioteczna do awansu / zatrudnienia w grupie pracowników badawczych.
- Dokumenty poświadczające uzyskanie co najmniej 1 osiągnięcia wymienionego w § 17 Zarządzenia Rektora na stanowisko profesora uczelni oraz profesora w grupie badawczej.
Stanowiska w grupie badawczo-dydaktycznej:
- Podanie do Prorektora ds. Osobowych i Rozwoju Kadry za pośrednictwem Dziekana Wydziału Lekarsko-Dentystycznego (wraz z podpisem przełożonego).
- Ocena przełożonego (Zał. 3/2023).
- Karta ewaluacji w obszarze dydaktycznym (Zał. 6/2023) - wypełniona zgodnie z niżej zamieszczoną instrukcją.
- Ocena od studentów - do uzyskania w Sekcja Jakości Kształcenia i URSA (CEM).
- Dokumenty / zaświadczenia potwierdzające osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne ułożone chronologicznie, zgodnie z wykazem zamieszczonym przez pracownika w karcie ewaluacji (zał. Nr 6/2023).
- Karta ewaluacji w obszarze badawczym (Zał. 7/2023).
- Analiza biblioteczna do awansu/zatrudnienia w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
W przypadku składania dokumentów za lata 2020, 2021 karta ewaluacji w obszarze dydaktycznym drukowana jest z systemu SONAR.
Wskaźniki, o których mowa w Statucie Uniwersytetu Medycznego w Lublinie stanowiące podstawę do zatrudnienia na stanowisku lub utrzymania zatrudnienia na danym stanowisku określa § 11 Zarządzenia Nr 90/2023 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 3 lipca 2023 roku.
Dokumenty do pobrania:
1) zr_90_kryteria-i-zasady-oceny-okresowej-i-ewaluacji
- zal-nr-1_90_kryteria_obszar-dydaktyczny_osiągniecia-dydaktyczne
- zal-nr-2_90_obszar-dydaktyczny_osiagniecia-organizacyjne
- zal-nr-2k_90_kryteria_dydaktyk_kliniczny
- zal-nr-3_90_arkusz_ocena_przelozonego
- zal-nr-4_90_kryteria_obszar_nauk_osiagn_rownowazne
- zal-nr-5_90_kryteria_obszar_nauk_osiagn_rownowazne
- zal-nr-6_90_kryteria_karta_obszar_dydakt
- zal-nr-7_90_kryteria_karta_obszar_nauk
2) Instrukcja wypełniania Zał. 6/2021
3) Wzór podania
Komplet dokumentów należy złożyć w Dziekanacie Wydziału Lekarsko-Dentystycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Osoba do kontaktu:
Natalia Cichosz
Tel. (81) 448 60 05
Ewaluacja nauczycieli akademickich
KOMUNIKAT
ws. ewaluacji pracowników za rok 2023
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w sprawie ustalenia kryteriów i trybu oceny okresowej i corocznej ewaluacji nauczycieli akademickich oraz pracowników badawczo-technicznych w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w dniu 01.03.2024 r. rozpoczyna się ewaluacja nauczycieli akademickich i pracowników zatrudnionych w grupie badawczo-technicznej za rok 2023.
Jednocześnie przypominamy, że pracownik zobowiązany jest przesłać do kierownika jednostki organizacyjnej Kartę Ewaluacji/Oceny w obszarze dydaktycznym i naukowym (tj. wniosek w systemie SONAR), co oznacza, że każdy pracownik samodzielnie zatwierdza i przesyła w systemie SONAR uzupełniony wniosek do bezpośredniego przełożonego.
Link do systemu SONAR: https://e-csm.umlub.pl/cem_system/index.php
W przypadku pytań / wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy:
- OBSZAR DYDAKTYCZNY
Katarzyna Wilkowska – tel. 448-53-85, katarzyna.wilkowska@umlub.pl
- OBSZAR NAUKOWY
Patrycja Ośródek - tel. 448-52-95, patrycjaosrodek@umlub.pl
W przypadku problemów technicznych związanych z systemem SONAR prosimy o kontakt mailowy: cemsystem@umlub.edu.pl
Poniżej w załączniku znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które są dostępne również po zalogowaniu się do systemu SONAR.
- załącznik nr 1 do ZR nr 90/2023 obszar dydaktyczny - osiągnięcia dydaktyczne
- załącznik nr 2 do ZR nr 90/2023 obszar dydaktyczny - osiągnięcia organizacyjne
- załącznik nr 3 do ZR nr 90/2023 ocena przełożonego
- załącznik nr 4 do ZR nr 90/2023 obszar naukowy – równoważne osiągnięcia naukowe
- załącznik nr 5 do ZR nr 90/2023 obszar naukowy – równoważne osiągnięcia organizacyjne
- załącznik nr 6 do ZR nr 90/2023 karta ewaluacji / oceny okresowej w obszarze dydaktycznym
- załącznik nr 7 do ZR nr 90/2023 karta ewaluacji / oceny okresowej w obszarze naukowym
Jakość kształcenia
- Raporty
- Schematy działania - ankietyzacja, hospitacja i wizyta ewaluacyjna, zmiany w programie studiów
Raport samooceny
Wykaz dokumentacji dydaktyki wymaganej w jednostce organizacyjnej
Wykaz wymaganej w jednostce organizacyjnej dokumentacji dydaktyki na Wydziale Lekarsko-Dentystycznym
1. Zaktualizowany sylabus – dla studentów, którzy uczęszczają na zajęcia w bieżącym roku akademickim (program polsko- i anglojęzyczny).
2. Dokumentacja dotycząca poszczególnych grup zajęciowych:
- podpisane przez studentów deklaracje (w załączniku) potwierdzające zapoznanie się z:
- regulaminem wewnętrznym jednostki,
- aktualnymi wymaganiami niezbędnymi do uzyskania zaliczenia przedmiotu,
- informacją o formie zaliczenia lub egzaminu oraz zakresie wymagań i zagadnieniami egzaminacyjnymi,
- regulaminem porządkowym sali / przepisami BHP.
- listy obecności studentów z poszczególnych form realizacji zajęć:
- ćwiczenia i seminaria – w wersji papierowej,
- wykłady – w wersji elektronicznej, pliki przechowywane w sekretariacie jednostki.
- dokumentacja studentów potwierdzająca uzyskanie efektów uczenia się (cząstkowych oraz końcowych) w zakresie:
- wiedzy (np. sprawdziany, testy, protokoły z odpowiedzi ustnych),
- umiejętności (np. arkusze obserwacji),
- kompetencji (np. arkusz przedłużonej obserwacji studenta),
zgodnie z informacją zawartą w sylabusie.
3. Informacja o terminach zaliczeń i egzaminów końcowych, zamieszczona również przez koordynatorów przedmiotów w systemie CREF, w terminie przewidzianym w Regulaminie studiów.
4. Informacja o godzinach konsultacji dla studentów, zamieszczona dodatkowo na stronie internetowej Uczelni.
wykaz dokumentów wymaganych w jednostce
Dla studentów
Regulacje wewnętrzne
- Regulamin studiów 2023-2024
- Podział roku akademickiego 2023-2024
- Zarządzenia Rektora w sprawie stawek opłat za świadczone przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie usługi edukacyjne dla studentów:
- dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2023/2024; załącznik określający wysokość opłaty za 1 pkt ECTS
- dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2022/2023; załącznik określający wysokość opłaty za 1 pkt ECTS
- dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2021/2022
- dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2020/2021
- dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2019/2020
- Zarządzenie Rektora Nr 8/2024 ws. alarmowania i informowania o zagrożeniach w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie
- Zarządzenie Rektora Nr 127/2022 ws. przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, stalkingowi i molestowaniu w środowisku studenckim i doktoranckim w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie; skład Komisji Antymobbingowej
- Zarządzenie Rektora Nr 14/2022 ws. przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w zatrudnieniu w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie; zarządzenia zmieniające: Zarządzenie Rektora Nr 85/2022, Zarządzenie Rektora Nr 133/2022, Zarządzenie Rektora nr 41/2024
O Studiach
Misją Wydziału Lekarsko-Dentystycznego jest dążenie do doskonałości w kształceniu studentów na kierunkach medycznych, prowadzenie badań naukowych o wysokim stopniu innowacyjności oraz podnoszenie poziomu świadczeń zdrowotnych zapewniających pełne bezpieczeństwo pacjentom.
Cele strategiczne:
- Ustawiczne doskonalenie programów dydaktycznych i jakości kształcenia zgodnie z najlepszymi standardami edukacji dla zawodów medycznych.
- Wprowadzenie modelu ustawicznego rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej.
- Zapewnienie standaryzowanego, bezpiecznego i powtarzalnego środowiska edukacji medycznej skupionego wokół opieki nad pacjentem.
- Prowadzenie innowacyjnych badań naukowych służących rozwojowi wiedzy medycznej i odpowiadających potrzebom zdrowotnym mieszkańców regionu.
- Stworzenie międzynarodowej wspólnoty akademickiej skupionej na rozwoju edukacji i badań naukowych służących ochronie zdrowia pacjentów.
- Ustawiczna współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Kształcenie studentów na Wydziale Lekarsko-Dentystycznym odbywa się na 4 kierunkach:
- lekarsko-dentystycznym – studia jednolite magisterskie,
- technikach dentystycznych – studia pierwszego stopnia,
- higienie stomatologicznej – studia pierwszego stopnia,
- elektroradiologii – studia pierwszego stopnia,
- elektroradiologii – studia drugiego stopnia.
Wydział prowadzi studia w języku angielskim na kierunku lekarsko-dentystycznym.
- Katedra i Klinika Chirurgii Szczękowo-Twarzowej
- Katedra i Zakład Chirurgii Stomatologicznej
- Katedra i Zakład Medycyny Jamy Ustnej
- Katedra i Zakład Periodontologii
- Katedra i Zakład Stomatologii Wieku Rozwojowego
- Katedra i Zakład Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją
- Katedra Stomatologii Zintegrowanej
- Samodzielna Pracownia Zaburzeń Czynnościowych Narządu Żucia
- Zakład Ortopedii Szczękowej
- Zakład Protetyki Stomatologicznej
- Zakład Rentgenodiagnostyki Stomatologicznej i Szczękowo-Twarzowej
- Zakład Technik Dentystycznych z Laboratorium Nowoczesnych Technologii
Film o Wydziale Lekarsko-Dentystycznym
Poniżej znajduje się link do filmu promocyjnego Wydziału Lekarsko-Dentystycznego:
https://youtu.be/AwDKR5cQCXU?list=TLGGfJDTXm0B4I8wNTAzMjAyNA
Uczelnia
- Wybory na Kadencję 2024-2028
- O Uczelni
- Władze Uczelni
- Senat
- Rada Uczelni
- Statut, Strategia UM
- Historia
- Biogramy osób ważnych w historii Uczelni
- Doktoraty Honoris Causa
- Struktura organizacyjna
- Pracownicy
- Informacje
- Rada ds. Kształcenia
- Praca w UM
- Szpitale Kliniczne
- Projekty - Fundusze Europejskie
- Projekty finansowane ze źródeł zewnętrznych
- Projekty ze środków budżetu Państwa
- Program Erasmus +
- Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność”
- NSZZ Pracowników
- Stowarzyszenia i organizacje
- Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
- Materiały do pobrania
- Mapa lokalizacji
- Spacer Wirtualny
- Media o nas
- Pracownicze Plany Kapitałowe
- Kontakt
- POMOCwKRYZYSIE
- Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE
- Deklaracja dostępności
- DZIEŃ DOBRY! - poradnik dla pracownika
Kalendarz
Wrzesień 2024
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | ||||||
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |