Struktura organizacyjna
Wydział Nauk o Zdrowiu
- Ulica
- ul. Staszica 4/6 (Collegium Maximum)
- Miejscowość
- Lublin
- Kod pocztowy
- 20-081
- dziekanat.wnoz@umlub.pl
- Telefon
- +48 81448 6700
- Fax
- +48 81448 6700
Dziekan
- Imię i nazwisko
- dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński
- Stanowisko
- Profesor uczelni
- mariusz.wysokinski@umlub.pl
Informacje ogólne
Wydział Nauk o Zdrowiu
Katedra Rozwoju Pielęgniarstwa
Zakład Podstaw Pielęgniarstwa
Zakład Promocji Zdrowia
Zakład Edukacji Zdrowotnej
Pracownia Umiejętności Klinicznych
Pracownia Terapii Zajęciowej
Katedra Pielęgniarstw Zachowawczych
Zakład Interny i Pielęgniarstwa Internistycznego
Zakład Neurologii i Pielęgniarstwa Neurologicznego
Zakład Psychiatrii i Pielęgniarstwa Psychiatrycznego
Zakład Pielęgniarstwa Opieki Długoterminowej
Pracownia Medycyny Paliatywnej
Katedra Zintegrowanej Opieki Pielęgniarskiej
Zakład Pielęgniarstwa Rodzinnego i Geriatrycznego
Zakład Pediatrii i Pielęgniarstwa Pediatrycznego
Zakład Opieki Holistycznej i Zarządzania w Pielęgniarstwie
Katedra Pielęgniarstw Zabiegowych
Zakład Chirurgii i Pielęgniarstwa Chirurgicznego
Zakład Pielęgniarstwa Anestezjologicznego i Intensywnej Opieki Medycznej
Pracownia Ran Przewlekłych
Katedra Farmakologii i Biologii
Zakład Farmakologii
Zakład Biologii i Parazytologii
Katedra Położnictwa i Ginekologii
Zakład Położnictwa i Ginekologii
Klinika Ginekologii i Endokrynologii Ginekologicznej
Zakład Pielęgniarstwa Położniczo-Ginekologicznego
Katedra Rozwoju Położnictwa
Zakład Opieki Specjalistycznej w Położnictwie
Zakład Koordynowanej Opieki Położniczej
Szkoła Rodzenia
Katedra Rehabilitacji i Fizjotereapii
Zakład Rehabilitacji i Fizjoterapii
Zakład Rehabilitacji i Fizjoterapii Dziecięcej
Pracownia Badań Narządu Ruchu
Klinika Rehabilitacji i Ortopedii
Katedra Fizjoterapii Klinicznej
Zakład Fizjoterapii Klinicznej
Zakład Medycyny Sportowej
Działalność dydaktyczna
Porozumienie o współpracy z Państwową Akademią Nauk Stosowanych w Krośnie
Porozumienie o współpracy z Państwową Akademią Nauk Stosowanych w Chełmie
Porozumienie o współpracy z Akademią Mazowiecką w Płocku
Porozumienie o współpracy z Akademią Bialską im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Działalność naukowa
W wyniku złożonych odwołań od decyzji MEiN Wydział Nauk o Zdrowiu uzyskał podwyższenie do kategorii A w dyscyplinie: nauki o zdrowiu.
Kolejna ocena zostanie dokonana w 2026 roku i obejmie lata 2022-2025.
Dziekan
dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński, profesor uczelni
Prodziekani
dr hab. n. med. Agnieszka Zwolak, profesor uczelni
dr hab. n. o zdr. Agnieszka Bień, profesor uczelni
dr n. med. Wiesław Fidecki, profesor uczelni
Dyżury Kolegium Dziekańskiego Wydziału Nauk o Zdrowiu
Kolegium Dziekańskie Wydziału Nauk o Zdrowiu |
Dyżury |
Poniedziałek 11:00-12:00 |
|
Prodziekan dr hab. n. o zdr. Agnieszka Bień, prof. uczelni |
Wtorek 10:00-13:00 |
Prodziekan dr n. med. Wiesław Fidecki, prof. uczelni |
Poniedziałek 11:00-13:00 |
Prodziekan dr hab. n. med. Agnieszka Zwolak, prof. uczelni |
Czwartek 14:00-15:00 |
Harmonogram posiedzeń Zespołów Wydziału Nauk o Zdrowiu
Wydziałowy zespół |
Terminy posiedzeń |
Termin składania dokumentów |
Zespół ds. Rozwoju |
Godz. 12.00/13.00
|
|
Zespół ds. Rekrutacji, Akredytacji |
Godz. 11.00
|
|
Zespół ds. Metod Oceny, Ewaluacji, Realizacji Programów Studiów |
Godz. 14.00
|
|
Zespół ds. Programów Studiów |
Godz. 10.00
|
Procedura awansu nauczycieli akademickich
Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia wniosku o awans wg. Zarządzenia Nr 90/2023 z dn. 3 lipca 2023 roku:
-
w grupie pracowników dydaktycznych (w formie papierowej):
- podanie do Dziekana
- raport podsumowujący wniosek ewaluacyjny z systemu SONAR za rok 2020, 2021, 2022 i 2023
- ocenę od studentów [do uzyskania w Sekcji Jakości Kształcenia w Centrum Innowacji i Akredytacji (CEM)] -
w grupie pracowników badawczych (w systemie EZD):
- podanie do Dziekana
- uzupełniona karta osiągnięć z obszaru badawczego (załącznik Nr 7) - w systemie EZD znajduje się wersja edytowalna karty
- analiza biblioteczna (do uzyskania w Bibliotece Głównej UM w Lublinie)
- oświadczenie o dyscyplinie -
w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych (badawcza w systemioe EZD a dydaktyczna - w wersji papierowej):
- podanie do Dziekana
- raport podsumowujący wniosek ewaluacyjny z systemu SONAR za rok 2020, 2021, 2022 i 2023
- ocenę od studentów [do uzyskania w Sekcji Jakości Kształcenia w Centrum Innowacji i Akredytacji (CEM)]
- uzupełniona karta osiągnięć z obszaru badawczego (załącznik Nr 7) - w systemie EZD znajduje się wersja edytowalna karty
- analiza biblioteczna (do uzyskania w Bibliotece Głównej UM w Lublinie)
- oświadczenie o dyscyplinie
Dokumenty do grupy dydaktycznej należy złożyć w Dziekanacie Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (Collegium Maximum) ul. Staszica 4-6, p. 19
Osoba wyznaczona do kontaktu – Ilona Matuszewska
tel: 81 448 67 14
e-mail: ilona.matuszewska@umlub.pl
Stanowiska Rad/Uchwały
Wykaz interesariuszy zewnętrznych
Położnictwo: |
|
mgr Dorota Flis |
przewodnicząca@oipip.lublin.pl |
dr n. med. Ewa Kulbaka |
ewakulbaka@op.pl |
mgr Agnieszka Karczewska |
szpital@spsk1.lublin.pl |
dr hab. Beata Pięta, prof. UM |
bpieta@gpsk.am.poznan.pl |
mgr Agnieszka Szymczak |
biuro.piel.nacz@spsk4.lublin.pl |
Pielęgniarstwo: |
|
dr n. o zdr. Grażyna Wójcik |
biuroptp@gmail.com |
dr n. med. Lidia Sierpińska |
sekretariat@1wszk.pl |
mgr Agnieszka Szymczak |
biuro.piel.nacz@spsk4.lublin.pl |
mgr Agnieszka Karczewska |
szpital@spsk1.lublin.pl |
mgr Alicja Buksińska |
alicja.buksinska@uszd.lublin.pl |
mgr Halina Kaźmierak |
naczelna.piel@szpitalmsw.pl |
mgr Katarzyna Drozd |
naczelna@szpital.lublin.pl |
mgr Katarzyna Wiśniecka |
kwisniecka@spzozswidnik.pl |
mgr Dorota Flis |
przewodnicząca@oipip.lublin.pl |
mgr piel. Anna Bernaszuk |
anber@op.pl |
mgr Dorota Suchodół |
suchodol.dorota@imw.lublin.pl |
dr n. med. Ewa Kulbaka |
ewakulbaka@op.pl |
mgr Joanna Borzęcka |
joannaborzecka-1@tlen.pl |
mgr Barbara Kozak |
sekretariat@luxmedlublin.pl |
mgr Sylwia Góźdź |
zbozowa@mozaika.lublin.eu |
Jolanta Mandziuk |
jmandziuk@dpskalina.lublin.eu |
mgr Teresa Jóźwiak |
zarzad@hospicjum-samarytanin.pl |
DPS "Kalina" w Lublinie |
dpskalina@poczta.onet.pl |
DPS im. Matki Teresy z Kalkuty w Lublinie |
biuro@dpsmtk.lublin.eu |
NZOZ "Termed" s.c. w Lublinie |
termed@onet.pl |
NZOZ "Sanus" |
sanusmed@poczta.onet.pl |
PGE Energia Ciepła S.A. Oddział Lublin |
sekretariat.ecl@gkpge.pl |
Anna Rutczyńska-Rumińska |
info@womp.lublin.pl |
Anna Walczak |
awalczak@zow.lublin.eu |
Grzegorz Sołtys |
www.betania.lublin.eu |
Dorota Poleszak |
www.dpsn.lublin.eu |
Katarzyna Wawszczak |
www.dpsametystowa.lublin.eu |
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich |
kontakt@malibracia.org.pl |
Fizjoterapia: |
|
mgr Ewelina Okoniewska |
ewelina.okoniewska@kw.kif.info.pl |
dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska |
alicjawojcikzaluska@umlub.pl |
dr n. med. Anna Krawczyńska |
anna.krawczynska@umlub.pl |
mgr Marcin Trębowicz |
mtrebowicz@zlun.pl |
dr n. med. Radosław Starownik |
radoslaw.starownik@spsk4.lublin.pl |
dr n. społ. Kamila Ćwik |
sekretariat@uszd.lublin.pl |
Zdrowie Publiczne: |
|
Beata Murat |
wzd@lublin.uw.gov.pl |
dr hab. n. med. Paweł Kalinowski |
p.kalinowski@umlub.pl |
prof. dr hab. n. med. Teresa Kulik |
teresa.kulik@umlub.pl |
dr Barbara Danieluk |
zdrowie@lublin.eu |
dr n. med. Maria Jolanta Korniszuk |
wsse.lublin@pis.gov.pl |
Terapia Zajęciowa: |
|
dr n. med. Radosław Starownik |
radoslaw.starownik@spsk4.lublin.pl |
lek. med. Beata Gawelska |
szpital@spsk1.lublin.pl |
dr n. med. Piotr Dreher |
sekretariat@snzoz.lublin.pl |
dr n. społ. Kamila Ćwik |
sekretariat@uszd.lublin.pl |
NZOZ "Sanus" |
sanusmed@poczta.onet.pl |
mgr Ewa Leń |
p12.lublin.eu |
mgr Paulina Bartnik |
poczta@p11.lublin.eu |
Przemysław Płoszczak |
sekretariat@szkolyandersena.lublin.pl |
Jolanta Mandziuk |
jmandziuk@dpskalina.lublin.eu |
Charytatywne Stowarzyszenie Niesienia Pomocy Chorym „Misericordia |
stowarzyszenie@misericordia.org.pl |
mgr Agnieszka Bobel |
biuro@centruminsignis.pl |
Centrum Medyczne "Przyjaźni" |
rejestracja@cmprzyjazni.pl |
Centrum Wsparcia Rozwoju REST |
restlublin.pl |
Wykaz szkół ponadpodstawowych
1 |
I Liceum Ogólnokształcące im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Białej Podlaskiej |
2 |
I Liceum Ogólnokształcące im. ONZ w Biłgoraju |
3 |
Zespól Szkół Budowlanych i Ogólnokształcących w Biłgoraju |
4 |
Zespół Szkół Ekonomicznych i Mundurowych im. gen Wł. Andersa w Chełmie |
5 |
II Liceum Ogólnokształcące im. gen Gustawa Orlicz-Dreszera w Chełmie |
6 |
IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie |
7 |
I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Kraśniku |
8 |
IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie |
9 |
Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie |
10 |
V Liceum Ogólnokształcące im. M.Curie - Skłodowskiej w Lublinie |
11 |
VII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Lublinie |
12 |
XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Tajnego Nauczania w Lublinie |
13 |
Prywatna Szkoła Podstawowa i Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Jadwigi w Lublinie |
14 |
II Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie |
15 |
III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej w Lublinie |
16 |
XXI Liceum Ogólnokształcące im. św Stanisława Kostki w Lublinie |
17 |
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Lublinie |
18 |
VI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Lublinie |
19 |
Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Lublinie |
20 |
II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Świdniku |
21 |
Zespół Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Ożarowie |
22 |
Społeczne Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Małego Księcia w Tarnobrzegu |
23 |
Zespól Szkól im. ks. Stanisława Staszica w Tarnobrzegu |
24 |
I LO im. Stanisława Staszica w Ostrowcu Świętokrzyskim |
25 |
Zespół Szkól Ogólnokształcących nr 1 im. KEN w Puławach |
26 |
I LO im. W. Broniewskiego w Świdniku |
Programy studiów
Fizjoterapia jednolite magisterskie
tok studiów 2023/2024
Pielęgniarstwo I stopnia
tok studiów 2023/2024
Pielęgniarstwo I stopnia anglojęzyczne
Pielęgniarstwo II stopnia
tok studiów 2023/2024
Położnictwo I stopnia
tok studiów 2023/2024
Położnictwo II stopnia
tok studiów 2023/2024
Położnictwo II stopnia niestacjonarne
Zdrowie publiczne II stopnia
tok studiów 2023/2024
Terapia zajęciowa I stopnia
Raporty samooceny
- Raport samooceny Położnictwo I stopnia profil praktyczny
- Raport samooceny Położnictwo II stopnia profil ogólnoakademicki
- Raport samooceny Pielęgniarstwo I stopnia profil praktyczny
- Raport samooceny Pielęgniarstwo II stopnia profil ogólnoakademicki
- Raport samooceny Fizjoterapia studia jednolite magisterskie profil praktyczny
Akredytacje na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Uchwałą Nr 175/2016 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 28 kwietnia 2016 r. ws. oceny programowej - kierunek pielęgniarstwo studia I i II stopnia prowadzony na Wydziale Nauk o Zdrowiu uzyskał ocenę wyróżniającą.
Uchwałą Nr 573/2017 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 26 października 2017 r. ws. oceny programowej - kierunek fizjoterapia studia I i II stopnia prowadzony na Wydziale Nauk o Zdrowiu uzyskał ocenę pozytywną.
Uchwałą Nr 482/2021 Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej z dnia 24 czerwca 2021 r. ws. oceny programowej - kierunek położnictwo studia I stopnia o profilu praktycznym i II stopnia o profilu ogólnoakademickim prowadzony na Wydziale Nauk o Zdrowiu uzyskał ocenę pozytywną.
Wydział Nauk o Zdrowiu uzyskał akredytację Ministra Zdrowia na prowadzenie studiów na kierunkach pielęgniarstwo i położnictwo na okres 5 lat (2022- 2027) na podstawie rekomendacji Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych (KRASzPiP).
Kierunek studiów |
Uzyskana ocena |
Numer uchwały Polskiej Komisji Akredytacyjnej |
Rok akademicki, w którym zaplanowano ponowną ocenę |
Pielęgniarstwo |
pozytywna |
1083/2004 |
2009/2010 |
Pielęgniarstwo |
pozytywna |
336/2010 |
2015/2016 |
Pielęgniarstwo |
wyróżniająca |
175/2016 |
2023/2024 |
Położnictwo |
pozytywna |
272/2008 |
2013/2014 |
Położnictwo |
wyróżniająca |
637/2014 |
2020/2021 |
Położnictwo |
pozytywna |
482/2021 |
2026/2027 |
Fizjoterapia |
pozytywna |
86/2006 |
2010/2011 |
Fizjoterapia |
pozytywna |
432/2011 |
2016/2017 |
Fizjoterapia |
pozytywna |
573/2017 |
2023/2024 |
Pielęgniarstwo |
Decyzja Ministra Zdrowia NR 1/2002 z dnia 12.09.2002 r. |
Decyzja Ministra Zdrowia NR 15/II/2007 z dnia 06.08.2007 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia NR 20/III/2012 z dnia 31.08.2012 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia Nr 25/IV/2017 z dnia 28 września 2017 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia Nr 57/VI/2022 z dnia 07 października 2022 r. |
|
Położnictwo |
Decyzja Ministra Zdrowia NR 2/2002 z dnia 12.09.2002 r. |
Decyzja Ministra Zdrowia NR 16/II/2007 z dnia 06.08.2007 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia NR 21/III/2012 z dnia 31.08.2012 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia Nr 26/IV/2017 z dnia 28 września 2017 r. |
|
Decyzja Ministra Zdrowia Nr 58/VI/2022 z dnia 07 października 2022 r. |
Wydziałowe Zespoły
Stałe Wydziałowe Zespoły:
Zespół ds. rozwoju i ewaluacji kadry dydaktycznej i studentów
Zespół ds. rekrutacji, akredytacji i współpracy międzynarodowej
Zespół ds. metod oceny, ewaluacji, realizacji programów studiów
Wydziałowe Zespoły:
Wydziałowy Zespół ds. kształcenia zadalnego
Zespół ds. organizacji Przeddyplomowego egzaminu typu mini OSCE
Zespół ds. weryfikacji kwalifikacji zawodowych osób realizujących zajęcia na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Zespół ds. egzaminów flagowych
Zespół ds. wyznaczania różnic programowych
Wydziałowa Komisja Nostryfikacyjna
Komunikat w sprawie obiegu dokumentów z tytułu umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi
Szanowni Państwo, w związku ze zniesieniem stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce uprzejmie informujemy, że dokumenty dotyczące umów cywilnoprawnych tj. umowy cywilnoprawne, rachunki, oświadczenia zleceniobiorców i formularze ZUS należy przekazywać na zasadach obowiązujących przed pandemią wyłącznie w formie papierowej - zgodnie z Zarządzeniem JM Rektora Nr 95/2021 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 21 czerwca 2021 roku w sprawie zasad zawierania, realizacji oraz rozliczania umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi wykonującymi działalność osobiście. Tym samym zaprzestajemy przekazywania skanów w/w dokumentów za pośrednictwem służbowych skrzynek mailowych. Jednocześnie zawiadamiamy, że dokumenty złożone w innej niż papierowa formie nie będą akceptowane. prof. dr hab. Dorota Krasowska Prorektor ds. Osobowych i Rozwoju Kadry Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Koordynatorzy/Opiekunowie w roku akademickim 2024/2025
Koordynatorzy kształcenia na kierunku
Koordynatorzy kształcenia praktycznego
Koordynatorzy ds. egzaminów flagowych
Koordynatorzy ds. organizacji egzaminu dyplomowego
Koordynatorzy ds. Oganizacji Przeddyplomowego egzaminu mini OSCE
Koordynatorzy przedmiotu/modułu na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Koordynatorzy przedmiotu/modułu - Jednostki zewnętrzne
Procedury
Procedura oceny bazy kształcenia praktycznego
Procedura oceny bazy kształcenia teoretycznego
Procedura organizacji kształcenia praktycznego
Procedura postępowania w sytuacjach konfliktowych
Procedura projektowania i modyfikowania założonych efektów uczenia się
Procedura weryfikacji programów kształcenia
Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia/uczenia się
Procedura wyrównywania różnic programowych
Procedura wyróżniania prac dyplomowych
Procedura zgłaszania i zatwierdzania tematów prac dyplomowych
Procedura weryfikacji kwalifikacji zawodowych osób realizujących zajęcia na Wydziale Nauk o Zdrowiu
Zakres obowiązków
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora kierunku studiów
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora kształcenia praktycznego na kierunku
Zakres obowiązków i kompetencji opiekuna praktyk w instytucji
Zakres obowiążków i kompetencji opiekuna praktyk w Katadrze/Zakładzie/Pracowni
Zakres obowiązków i kompetencji opiekuna roku studiów
Zakres obowiązków i kompetencji Wydziałowego koordynatora kształcenia praktycznego
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora ds. różnic programowych
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora ds. prac dyplomowych oraz ich wyróżniania
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora ds. organizacji egzaminu dyplomowego
Zakres obowiązków i kompetencji koordynatora przedmiotu/modułu
Dla studentów
Wszystkich studentów zapraszamy do działu Informacje dla studentów.
Regulacje wewnętrzne
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach, można składać w Sekretariacie Dziekanatu WNoZ (pok. 23) od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-14:00.
Wewnętrzne akty prawne
- Zarządzenie w sprawie stawek opłat za świadczone przez Uniwersytet Medyczny w Lublinie usługi edukacyjne dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2024/2025
- Regulamin studiów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w roku akademickim 2024/2025
- Podział roku akademickiego 2024/2025
- Terminarz tygodniowy w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Rektora nr 46/2019 w sprawie wprowadzenia Regulaminu antyplagiatowego określającego zasady weryfikacji samodzielności wykonania prac dyplomowych
- Zarządzenie Rektora nr 67/2019 w sprawie zasad przeprowadzania obowiązkowych badań lekarskich i szczepień ochronnych
- Zarządzenie Rektora nr 70/2019 w sprawie zasad składania i rozpatrywania wniosków o przeniesienie z innej uczelni na studia prowadzone w języku polskim
- Zarządzenie Rektora Nr 103/2014 w sprawie przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji, stalkingowi i molestowaniu
- Zarządzenie Rektora Nr 104/2014 w sprawie ustalenia zasad i trybu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Historia Wydziału
Historia kształcenia zawodowego pielęgniarek na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie sięga 25 czerwca 1969 roku, kiedy to po wielokrotnych staraniach przedstawicieli aktywu pielęgniarskiego i lekarskiego, działaczy związkowych i władz Uczelni Minister Zdrowia i Opieki Społecznej powołał do życia trzyletnie Studium Pielęgniarstwa, jako pierwszą wyższą uczelnię pielęgniarską w Europie.
W roku akademickim 1972/1973 przekształcono Studium w czteroletni Wydział Pielęgniarski z prawem nadawania absolwentom tytułu zawodowego magistra pielęgniarstwa. Dziekanem Wydziału został mianowany ówczesny kierownik Studium doc. dr hab. Marian Klamut. Prodziekanami zostali: doc. dr hab. Irena Borkowska i doc. dr hab. Bohdan Komorowski.
W dalszych latach poszerzono ofertę kierunków kształcenia o: położnictwo, fizjoterapię, zdrowie publiczne, ratownictwo, dietetykę i kosmetologię.
W roku 2000 Wydział Pielęgniarski zmienił nazwę na Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu, a od roku akademickiego 2000/2001 uruchomiono na Wydziale 3-letnie studia licencjackie i 2-letnie studia magisterskie, co było spowodowane koniecznością dostosowania systemu kształcenia pielęgniarek w Polsce do standardów Unii Europejskiej.
W roku akademickim 2001/2002 rozpoczęto kształcenie studentów na studiach licencjackich na kierunku położnictwo, rok później na fizjoterapii, a w 2003/2004 Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu rozpoczął rekrutację na studia drugiego stopnia, na kierunek pielęgniarstwo. Od roku akademickiego 2004/2005 funkcjonuje dodatkowo nowy kierunek, jakim jest zdrowie publiczne, a w roku 2006 uruchomiono studia drugiego stopnia na kierunku położnictwo. W latach 2007-2008 rozpoczęto kształcenie w zakresie studiów drugiego stopnia na kierunkach: fizjoterapia i zdrowie publiczne oraz pierwszego stopnia na kierunku ratownictwo medyczne. W roku akademickim 2009/2010 rozpoczęto kształcenie na studiach pierwszego stopnia na kierunku kosmetologii, a w 2010/2011 na studiach pierwszego stopnia na kierunku dietetyka.
Od 2005 roku Wydział posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauk medycznych w dyscyplinie medycyna, natomiast od roku 2010 uprawnienia do nadawania stopnia doktora w dziedzinie nauk o zdrowiu. Od 2012 roku Wydział posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zdrowiu.
W dniu 1 stycznia 2015 roku Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu zmienił nazwę na Wydział Nauk o Zdrowiu, zgodnie z Zarządzeniem Nr 143/2014 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 6 listopada 2014 roku w sprawie zmiany nazwy Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu na Wydział Nauk o Zdrowiu.
W roku akademickich 2017/2018 rozpoczęto kształcenie studentów na studiach jednolitych magisterskich na kierunku Fizjoterapia. W tym samym roku Wydział Farmaceutyczny przejął kształcenie studentów kierunku Kosmetologia.
W roku akademickim 2020/2021 w ramach zmian w strukturze organizacyjnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie studia na kierunku Dietetyka zostały przeniesione na Wydział Biomedyczny, na Wydziale Nauk Medycznych prowadzi się kształcenie na kierunku Ratownictwo medyczne. Natomiast od roku akademickiego 2023/2024 uruchomiony został kierunek Terapia zajęciowa.
W roku akademickim 2023/2024 Wydział Nauk o Zdrowiu prowadzi kształcenie na 5 kierunkach:
- Pielęgniarstwo (I stopnia i II stopnia)
- Położnictwo (I stopnia i II stopnia)
- Fizjoterapia (II stopnia i jednolite magisterskie)
- Terapia zajęciowa (I stopnia)
- Zdrowie publiczne (II stopnia)
Wydział Nauk o Zdrowiu uzyskał pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej (PKA) dla kierunkach: fizjoterapia, pielęgniarstwo i położnictwo oraz 5-letnie certyfikaty akredytacyjne Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych (KRASzPiP) dla kierunków: pielęgniarstwo i położnictwo.
Uchwała KRASzPiP - Pielęgniarstwo
Uchwała KRASzPiP - Położnictwo
Do chwili obecnej na Wydziale Nauk o Zdrowiu dyplom ukończenia studiów otrzymało 18978 osoby, w tym 13380 absolwentów studiów stacjonarnych oraz 5598 absolwentów studiów niestacjonarnych.
- Dietetyka I st 777
- Dietetyka II st 57
- Fizjoterapia I st 807
- Fizjoterapia I nst 171
- Fizjoterapia II st 1037
- Fizjoterapia II nst 265
- Fizjoterapia jdm st 112
- Kosmetologia I st 123
- Kosmetologia I nst 7
- Pielęgniarstwo I st 2749
- Pielęgniarstwo I nst 978
- Pielęgniarstwo II st 3917
- Pielęgniarstwo II nst 3431
- Położnictwo I st 1058
- Położnictwo I nst 376
- Położnictwo II st 755
- Położnictwo II nst 216
- Ratownictwo medyczn I st 472
- Ratownictwo medyczne I nst 33
- Zdrowie publiczne I st 850
- Zdrowie publiczne II st 666
- Zdrowie publiczne II nst 121
Zrealizowano 265 przewodów doktorskich: 152 w naukach o zdrowiu, 113 w naukach medycznych i 17 postępowań habilitacyjnych.
- Katedra Pielęgniarstw Zachowawczych
- Katedra Pielęgniarstw Zabiegowych
- Katedra Zintegrowanej Opieki Pielęgniarskiej
- Katedra Rozwoju Pielęgniarstwa
- Katedra Farmakologii i Biologii
- Katedra Położnictwa i Ginekologii
- Katedra Rozwoju Położnictwa
- Katedra Rehabilitacji i Fizjoterapii
- Katedra Fizjoterapii Klinicznej
Szkolenia Rady Doskonałości Naukowej dotyczące postępowań o awans naukowy
- Orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawach nadawania stopni naukowych i tytułu profesora-prof. dr hab. Bronisław Sitek – Sekretarz Rady Doskonałości Naukowej
-
Kryteria i procedury w postępowaniach o nadawanie stopni i tytułów naukowych-prof. dr hab. Grzegorz Węgrzyn-Przewodniczący Rady Doskonałości Naukowej
-
Omówienie zmian w przepisach dotyczących postępowań o awans naukowy oraz regulaminów podmiotów doktoryzujących i habilitujących-Artur Woźniak – Kierownik Działu rozwoju kadr naukowych Biura Rady Doskonałości Naukowej
Materiały ze szkolenia zorganizowanego w dniu 13 marca 2023r. przez Radę Doskonałości Naukowej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim dotyczące postępowań o awans naukowy oraz link do szkolenia:
Terminy Rad Wydziału w roku akademickim 2024/2025
Terminy Rad Wydziału w roku akademickim 2023/2024
26 września 2024 r. godz. 13.00
31 października 2024 r. godz. 13.00
28 listopada 2024 r. godz. 13.00
19 grudnia 2024 r. godz. 13.00
30 stycznia 2025 r. godz. 13.00
27 lutego 2025 r. godz. 13.00
27 marca 2025 r. godz. 13.00
24 kwietnia 2025 r. godz.13.00
29 maja 2025 r. godz.13.00
26 czerwca 2025 r. godz. 13.00
Dane kontaktowe do jednostek Wydziału Nauk o Zdrowiu
Nazwa jednostki | Kierownik | Sekterariat | Pracownicy | Telefony | |
Katedra Rozwoju Pielęgniarstwa |
dr hab. n. o zdr. Mariusz Wysokiński, prof. uczelni | ||||
Zakład Podstaw Pielęgniarstwa | dr hab. n. o zdr.Mariusz Wysokiński, prof. uczelni | Wójciuk Ilona |
|
katedra.pielegniarstwa@umlub.pl | 814486800 |
Zakład Promocji Zdrowia | dr hab. n. o zdr. Anna Bednarek, prof. uczelni | Karolina Kałużna |
|
zakladpromocjizdrowia@umlub.pl | 814486720 |
Zakład Edukacji Zdrowotnej | dr hab. n. o zdr. Anna Pacian, prof. uczelni | Karolina Kałużna |
|
zakladedukacjizdrowotnej@umlub.pl | 814486720 |
Pracownia Umiejętności Klinicznych | dr n. med. Wiesław Fidecki, prof. uczelni | Wójciuk Ilona |
|
puk@umlub.pl | 814486800 |
Pracownia Terapii Zajęciowej | dr hab. n. med. Renata Markiewicz | Wójciuk Ilona |
|
814486800 | |
Katedra Pielęgniarstw Zachowawczych | dr hab. n. med. Agnieszka Zwolak, prof. uczelni | ||||
Zakład Interny i Pielęgniarstwa Internistycznego | dr hab. n. med. Agnieszka Zwolak, prof. uczelni | Mrówczyńska Agnieszka |
|
katedrainterny@umlub.pl | 814487720 |
Zakład Neurologii i Pielęgniarstwa Neurologicznego |
dr n. med. Piotr Luchowski | Dorota Sadura |
|
zaklad.neurologii.pn@umlub.pl | 814487730 |
Zakład Psychiatrii i Pielęgniarstwa Psychiatrycznego |
dr n. med. Dariusz Juchnowicz, prof. uczelni |
|
zakladpsychiatrii.pp@umlub.pl | ||
Zakład Pielęgniarstwa Opieki Długoterminowej | dr n. med. Renata Domżał-Drzewicka, prof. uczelni | Anna Wasil |
|
zpod@umlub.pl | 814486810 |
Pracownia Medycyny Paliatywnej | lek. med. Oktawia Pylak-Piwko | ||||
Katedra Zintegrowanej Opieki Pielęgniarskiej | prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Beata Dobrowolska | ||||
Zakład Pielęgniarstwa Rodzinnego i Geriatrycznego | prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Barbara Ślusarska | Joanna Pielach |
|
zprig@umlub.pl | 814486825 |
Zakład Pediatrii i Pielęgniarstwa Pediatrycznego | dr hab. n. o zdr. Danuta Zarzycka, prof. uczelni | Mączka Anetta |
|
zppp@umlub.pl | 814487740 |
Zakład Opieki Holistycznej w Pielęgniarstwie |
prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Beata Dobrowolska | Religa-Szuraj Edyta |
|
zarzadzaniewpielegniarstwie@umlub.pl | 814486820 |
Katedra Pielęgniarstw Zabiegowych | dr hab. n. med. Witold Zgodziński, prof. uczelni | ||||
Zakład Chirurgii i Pielęgniarstwa Chirurgicznego | dr hab. n. med. Witold Zgodziński, prof. uczelni | Górna Elżbieta |
|
zakladchirurgii.wnoz@umlub.pl | 814486910 |
Zakład Pielęgniarstwa Anestezjologicznego i Intensywnej Opieki Medycznej | dr n. med. Iwona Morawik, prof. uczelni | Katarzyna Banach |
|
pielanest@umlub.pl | 814486950 |
Pracownia Ran Przewlekłych | dr n. med. Andrzej Ochal | Górna Elżbieta | dr n. med. Katarzyna Smolińska | andrzej.ochal@umlub.pl elzbieta.gorna@umlub.pl |
814486910 |
Katedra Farmakologii i Biologii | prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Tomasz Plech | ||||
Zakład Farmakologii | prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Tomasz Plech | Irena Kurak |
|
zakladfarmakologii@umlub.pl | 814486060 |
Zakład Biologii i Parazytologii | dr hab. n. med. Katarzyna Bartosik | Irena Kurak |
|
biologiaiparazytologia@umlub.pl | 814486060 |
Katedra Położnictwa i Ginekologii | dr hab. n. o zdr, Anna Pilewska-Kozak, prof. uczelni | ||||
Zakład Położnictwa i Ginekologii | prof. dr hab. Artur Wdowiak | Kałakucka Marzena |
|
zak.poligin@umlub.pl | 814486892 |
Klinika Ginekologii i Endokrynologii Ginekologicznej | prof. dr hab. n. med. Lechosław Putowski | Rybacha Marlena |
|
marlena.rybacha@umlub.pl | 261183286 |
Zakład Pielęgniarstwa Położniczo - Ginekologicznego | dr hab. n. o zdr. Anna Pilewska-Kozak, prof. uczelni | Sebastian Słotwiński |
|
zaklad.ppg@umlub.pl | 814486930 |
Katedra Rozwoju Położnictwa | dr hab. n. o zdr. Agnieszka Bień, prof. uczelni | ||||
Zakład Opieki Specjalistycznej w Położnictwie | prof. dr hab.Grażyna Iwanowicz-Palus | Kowalczyk Agata |
|
agata.kowalczyk@umlub.pl | 814486840 |
Zakład Koordynowanej Opieki Położniczej | dr hab. n. o zdr. Agnieszka Bień, prof. uczelni | Kowalczyk Agata |
|
agata.kowalczyk@umlub.pl | 814486840 |
Szkoła Rodzenia | dr n. o zdr. Katarzyna Dziaduszek |
|
|||
Katedra Rehabilitacji i Fizjoterapii |
|||||
Zakład Rehabilitacji i Fizjoterapii | dr n. med. Agnieszka Karska, prof. uczelni | Anna Szczepańska |
|
zaklad.rehabilitacji@umlub.pl | 814486780 |
Zakład Rehabiliatacji i Fizjoterapii Dziecięcej | dr n. med. Jolanta Taczała |
|
jolanta.taczala@umlub.pl | 814486780 814486783 |
|
Katedra Fizjoterapii Klinicznej | dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska, prof. uczelni | ||||
Zakład Fizjoterapii Klinicznej | dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska, prof. uczelni | Marzena Jaworska |
|
zaklad.fizjoterapii@umlub.pl | 814485153 |
Zakład Medycyny Sportowej | dr hab. n. o zdr. Piotr Gawda, prof. ucz. | Dorota Dudka |
|
department.sports.medicine@umlub.pl | 814486760 |
Ewaluacja nauczycieli akademickich za rok 2023
Szanowni Państwo,
wzorem ubiegłego roku, wnioski ewaluacyjne za rok 2023 w obszarze dydaktycznym zostały złożone automatycznie.
Tym samym uprzejmie informujemy, iż mogą Państwo rozpocząć załączanie swoich osiągnięć do systemu SONAR.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt:
Ilona Matuszewska
tel: 81 448 67 14
e-mail: ilona.matuszewska@umlub.pl
Pracownicy WNoZ w składzie KRASzPiP
Informujemy, że pracownicy Wydziału Nauk o Zdrowiu: dr hab. Grażyna Iwanowicz-Palus, prof. Uczelni oraz dr hab. Mariusz Wysokiński, Dziekan WNOZ zostali powołani przez Ministra Zdrowia w skład Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych na lata 2021 – 2025.
Do zadań Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych należy m.in.:
- ocenianie standardów kształcenia w uczelni starającej się o akredytację dla kierunków pielęgniarstwo lub położnictwo,
- wizytowanie uczelni i sprawdzanie wyników nauczania w kontekście spełnienia standardów kształcenia,
- składanie wniosków do ministra zdrowia o wydanie akredytacji lub jej cofnięcie.
Folder Wydziału Nauk o Zdrowiu
Informator Wydziału Nauk o Zdrowiu dla studentów anglojęzycznych kierunków Położnictwo i Pielęgniarstwo I stopnia.
ZR Nr 136/2021 w sprawie sposobu prowadzenia kształcenia w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że JM Rektor wydał Zarządzenie Nr 136/2021 w sprawie sposobu prowadzenia kształcenia w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie.
Z treścią dokumentów można się zapoznać poniżej:
Procedury postepowania w przypadku zakażenia lub podejrzenia zakażenia SARS CoV-2
- Procedura postępowania w przypadku Studenta zakażonego SARS COV-2
- Procedura postępowania w przypadku Studenta podejrzewającego zakażenie SARS COV-2
- Procedura postępowania w przypadku Nauczyciela zakażonego SARS COV-2
- Procedura postępowania w przypadku Nauczyciela podejrzewającego zakażenie SARS COV-2
Ogólnopolska Konferencja Naukowa EBM w praktyce: Bezpieczeństwo Współpraca Doświadczenie.
Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie zaprasza Państwa do czynnego i biernego udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej EBM w praktyce: Bezpieczeństwo Współpraca Doświadczenie.
- Podstawowym celem konferencji jest prezentacja i ocena działań, bazujących na kanonach medycyny opartej na dowodach naukowych (Evidence-based medicine, EBM), mających wpływ na bezpieczeństwo pacjenta w polskim systemie ochrony zdrowia.
- Do udziału czynnego zapraszamy nauczycieli akademickich, osoby wykonujące zawody medyczne oraz doktorantów i studentów wyższych uczelni medycznych. Udział bierny możliwy jest dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką medycyny opartej na dowodach.
- W sesji plenarnej udział wezmą zagraniczni i krajowi eksperci z zakresu opieki zdrowotnej.
- Udział w konferencji jest bezpłatny, z wydarzenia odbędzie się transmisja w Internecie, możliwe jest uczestnictwo bierne w formie zdalnej.
- Konferencja odbędzie się w Lublinie w dniach 31 maja – 2 czerwca 2024 r.
Do zobaczenia na Konferencji!
Więcej informacji: konferencjaEBM.umlub.pl
Uczelnia
- Wybory na Kadencję 2024-2028
- O Uczelni
- Władze Uczelni
- Senat
- Rada Uczelni
- Statut, Strategia UM
- Historia
- Biogramy osób ważnych w historii Uczelni
- Doktoraty Honoris Causa
- Struktura organizacyjna
- Pracownicy
- Informacje
- Rada ds. Kształcenia
- Praca w UM
- Szpitale Kliniczne
- Projekty - Fundusze Europejskie
- Projekty finansowane ze źródeł zewnętrznych
- Projekty ze środków budżetu Państwa
- Program Erasmus +
- Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność”
- NSZZ Pracowników
- Stowarzyszenia i organizacje
- Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
- Materiały do pobrania
- Mapa lokalizacji
- Spacer Wirtualny
- Media o nas
- Pracownicze Plany Kapitałowe
- Kontakt
- POMOCwKRYZYSIE
- Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE
- Deklaracja dostępności
- DZIEŃ DOBRY! - przewodnik dla pracownika
Kalendarz
Listopad 2024
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |