
Struktura organizacyjna
Dziekanat Wydziału Biomedycznego

- Ulica
- ul. Chodźki 7 (Collegium Academicum)
- Miejscowość
- Lublin
- Kod pocztowy
- 20-093
- dziekanat.biomedyczny@umlub.pl
Kierownik
- Imię i nazwisko
- mgr Katarzyna Skiba
- Stanowisko
- Zastępca Kierownika Dziekanatu
- katarzyna.skiba@umlub.pl
- Telefon
- +48 81 448 7302
- Nr pokoju
- 9
Informacje ogólne
Dyżury Dziekanów Wydziału Biomedycznego w roku akademickim 2023/2024 |
||
---|---|---|
|
Dzień tygodnia |
Godziny |
Dziekan: dr hab. Anna Błażewicz, prof. uczelni |
Piątek |
9:00 – 10:00 |
Prodziekan ds. Kształcenia i Badań Naukowych na kierunku Biomedycyna: prof. dr hab. Ewelina Grywalska |
Czwartek |
10:00 – 11:00 |
Prodziekan ds. Kształcenia i Badań Naukowych na kierunku Dietetyka: prof. dr hab. Emilia Fornal |
Wtorek |
9:15 – 10:15 |
Pracownicy Dziekanatu |
||
---|---|---|
Kierownik Dziekanatu Poniedziałek-piątek |
Pokój 9 |
mgr Katarzyna Skiba Tel: 81 448 73 02 mail: katarzyna.skiba@umlub.pl |
Obsługa studentów: - kierunek Dietetyka I oraz II stopień Poniedziałek-piątek
|
Pokój 10 |
mgr inż. Magdalena Majczak Tel: 81 448 73 00 |
Obsługa studentów: - kierunek Biomedycyna I oraz II stopień
Poniedziałek-piątek |
Pokój 10 |
mgr inż. Marta Demczuk Tel: 81 448 73 00 Mail: marta.demczuk@umlub.pl |
Obsługa nauczycieli akademickich: - konkursy - awanse - zatrudnienia -SONAR - wyjazdy służbowe
Poniedziałek-piątek |
Pokój 10 |
mgr Joanna Adamek Tel: 81 448 73 03 Mail: joanna.adamek@umlub.pl |
Terminy spotkań Dziekana Wydziału Biomedycznego ze studentami „Dziekańskie okienka dla Studentów” |
|
---|---|
Data |
Godzina |
20 październik 2023 r. | 9:00 – 10:00 |
24 listopad 2023 r. | 9:00 – 10:00 |
15 grudzień 2023 r. | 9:00 – 10:00 |
26 styczeń 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
23 luty 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
22 marzec 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
26 kwiecień 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
7 czerwiec 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
14 czerwiec 2024 r. | 9:00 – 10:00 |
|
|
Spotkania będą się odbywały za pośrednictwem platformy ZOOM. Dane do logowania będą wysyłane na Portal Studenta. |
Dziekanat Wydziału Biomedycznego to przede wszystkim miejsce obsługi klienta. Jest nim Student, ale także Kandydat na studia, Absolwent, Dziekani, Nauczyciele Akademiccy, Pracownicy innych biur Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Dziekanat to biuro Dziekana. Dziekanat zajmuje się całokształtem obsługi administracyjnej studentów Wydziału Biomedycznego. Prowadzi dokumentację przebiegu studiów. Tutaj Studenci kierunków Biomedycyna oraz Dietetyka załatwią każdą sprawę związaną z tokiem studiów, a Nauczyciele Akademiccy złożą wnioski np.: o awanse. Dziekanat jest też miejscem spotkań społeczności Wydziału z jego Szefem – czyli Dziekanem.
Zajmujemy się także: organizowaniem Inauguracji roku akademickiego, Dyplomatorium, Rad Wydziału, spotkań Wydziałowych Zespołów, konkursami dla Nauczycieli Akademickich, ewaluacją i oceną Nauczycieli, a także delegacjami Pracowników Wydziału.
Jesteśmy częścią Centrum Edukacji Medycznej.
Znajdziesz nas na Facebook:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100082991304047
Zgodnie z polityką jakości kształcenia przyjętą na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie prezentujemy wynik kolejnej edycji badania dotyczącego jakości procesu kształcenia. Z przyjemnością informujemy, że Dziekanat Wydziału Biomedycznego uzyskał najwyższą ocenę w jakości obsługi.
Wyniki oceny Organizacji Kształcenia za rok akademicki 2022/2023
Przydatne informacje dla studentów
Wzory podań:
- Ogólny wzór podania do Dziekana
- Ogólny wzór podania do Księgowości
- Oświadczenie o zmianie danych osobowych
- Oświadczenie dla osób powracających z urlopu
- Wzór podania o indywidualną organizację studiów
- Wzór podania o powtarzanie przedmiotu
- Wzór podania o urlop
- Wzór podania o warunkowy wpis na semestr
- Wzór podania o wydanie duplikatu legitymacji
- Podanie o skreślenie z listy studentów
Regulaminy i Zarządzenia:
- Regulamin studiów - Załącznik do Uchwały Nr 255/2023 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 26 kwietnia 2023 roku
- Opłaty za studia Zarządzenie Rektora Nr 73/2023
- Harmonogram roku akademickiego - Zarządzenie Rektora Nr 10/2023
Dni wolne od zajęć:
- Nowy Rok – 1 stycznia 2024 (poniedziałek)
- Trzech Króli – 6 stycznia 2024 (sobota)
- Wielkanoc – 31 marca 2024 (niedziela)
- Poniedziałek Wielkanocny – 1 kwietnia 2024 (poniedziałek)
- Święto Pracy – 1 maja 2024 (środa)
- Święto Konstytucji 3 Maja – 3 maja 2024 (piątek)
- Zielone Świątki – 19 maja 2024 (niedziela)
- Boże Ciało – 30 maja 2024 (czwartek)
- Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny, Święto Wojska Polskiego – 15 sierpnia 2024 (czwartek)
- Wszystkich Świętych – 1 listopada 2024 (piątek)
- Narodowe Święto Niepodległości – 11 listopada 2024 (poniedziałek)
- Boże Narodzenie – 25 grudnia 2024 (środa)
- Drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia – 26 grudnia 2024 (czwartek)
Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna
Pomoc matarialna
W celu uzyskania informacji o możliwości i warunkach otrzymania pomocy materialnej na uczelni, stypendium socjalnego i stypendium rektora dla najlepszych studentów, należy przejść do strony Działu Spraw Socjalnych Studentów. Informacje dotyczące zakwaterowania w domach studenckich są dostępne w domach studenckich.
Badania lekarskie i szczepienia
Studenci, po Immatrykulacji (złożeniu ślubowania) w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, zobowiązani są w trakcie 1 roku studiów do udokumentowania następujących badań i szczepień: (Zarządzenie Rektora Nr 67/2019).
- szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki- w cyklu 0, 1, 6 miesięcy,
- badań sanitarno-epidemiologicznych,
- badania od lekarza Medycyny Pracy.
Studentom, którzy nie mają wykonanych w/w badań i szczepień, skierowania wydaje Dziekanat. Studenci, którzy posiadają wykonane w/w badania zobowiązani są do dostarczenia zaświadczeń do Dziekanatu.
Ubezpieczenie zdrowotne
Uczelnia zgłasza do ubezpieczenia zdrowotnego studenta, który:
- ukończył 26 rok życia,
- nie pracuje i nie jest zarejestrowany w urzędzie pracy,
- nie ma zawartej umowy (o pracę, zlecenie),
- nie ma pracującego współmałżonka.
Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego odbywa się na wniosek studenta złożony w Dziekanacie.
Powyższe kryteria muszą być spełnione łącznie.
Ubezpieczenie NNW
W roku akademickim 2023/2024 ochrona ubezpieczeniowa Studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie świadczona jest przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Ubezpieczyciela wybranego w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego.
W ramach ochrony ubezpieczeniowej przewidziano dwa pakiety ubezpieczenia:
- Pakiet Podstawowy A w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW),
- Pakiet Rozszerzony B w zakresie NNW, zakażeń sepsą, HIV i WZW.
Wysokość jednorazowej składki za roczny okres ochrony ubezpieczeniowej, tj. od dnia 01.10.2023 r. do dnia 30.09.2024 r., wynosi:
- Pakiet Podstawowy A – składka w wysokości 70,00 PLN.
- Pakiet Rozszerzony B – składka w wysokości 90,00 PLN.
Składkę z tytułu ochrony ubezpieczeniowej należy wpłacać do dnia 15 grudnia 2023 roku za pośrednictwem portalu internetowego Ubezpieczyciela pod adresem: https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline podając kod dostępu dla odpowiedniego Pakietu Ubezpieczenia:
- Kod dostępu dla Pakietu Podstawowego A : 4jxrp
- Kod dostępu dla Pakietu Rozszerzonego B : jd9rf
Adres e-mail do kontaktu w sprawie ubezpieczenia: ubezpieczenia@umlub.pl
Biblioteka
W skład działającego w Uczelni systemu biblioteczno-informacyjnego wchodzą Biblioteka Głowna, Filia Studencka oraz księgozbiory jednostek organizacyjnych jako biblioteki specjalistyczne. Dzięki gromadzonym, opracowywanym i udostępnianym zasobom informacji w postaci drukowanych i elektronicznych książek, czasopism oraz baz danych, wspierają one procesy dydaktyczne, naukowe i lecznicze.
Dane kontaktowe:
Biblioteka Główna UM
ul. Szkolna 18, 20-124 Lublin
tel. 81 448 58 00
e-mail: sekretariat@bg.pl
www.biblioteka.umlub.pl
Czytelnia Multimedialna:
ul. Witolda Chodźki 4, 20-093 Lublin
Skargi i wnioski
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 127/2022 oraz Zarządzeniem Rektora Nr 104/2014 skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach można składać w Dziekanacie od poniedziałku do piątku w godz: 9.00 – 15:00.
Kierunki studiów
Biomedycyna
Studia I stopnia
studia stacjonarne o profilu ogólnoakademickim
trwają 3 lata (6 semestrów)
wymagana ilość punktów ECTS do ukończenia studiów 180
Praktyki wakacyjne:
po I roku – praktyka w laboratorium diagnostycznym (140 godzin)
po II roku – praktyka w Zwierzętarni (140 godzin)
po II roku studenci kończą kurs Badań na
zwierzętach uzyskując Certyfikat.
Celem studiów I stopnia na kierunku Biomedycyna jest wykształcenie absolwenta, który zdobędzie wiedzę dotyczącą struktury i funkcji organizmu ludzkiego, ze szczególnym uwzględnieniem roli procesów biologicznych i chemicznych zachodzących na poziomie komórkowym i molekularnym w warunkach zdrowia i choroby oraz wpływu na nie czynników genetycznych i środowiskowych. Pozwoli to studentowi na zrozumienie metod stosowanych w badaniach naukowych, diagnostyce, leczeniu i monitorowaniu przebiegu chorób.
Studia II stopnia
studia stacjonarne o profilu ogólnoakademickim
trwają 2 lata (4 semestry)
wymagana ilość punktów ECTS do ukończenia studiów: 120
Celem studiów II stopnia na kierunku Biomedycyna jest wykształcenie przyszłych naukowców w dziedzinie nauk medycznych poprzez intensywne szkolenia naukowe oparte na zdobywaniu wiedzy, pozyskiwaniu i interpretacji nowych informacji oraz wykorzystaniu najnowocześniejszych technik badawczych. Oczekuje się, że program będzie stymulować studentów do krytycznego myślenia i niezależności wymaganej do rozwiązania konkretnego problemu badawczego. Program zapewnia najnowszą wiedzę i niezbędne umiejętności praktyczne dla kariery naukowej w dziedzinie medycyny, dotyczące funkcjonowania ludzkiego ciała w zdrowiu i chorobie. Obejmuje poznanie procesów na poziomie molekularnym, komórkowym, narządowym i organizmu oraz interakcje z czynnikami chemicznymi, fizycznymi i biologicznymi w środowisku. Koncentruje się na zrozumieniu mechanizmów chorobowych na poziomie molekularnym, szczególnie w przypadku najczęstszych i powszechnych chorób, w celu opracowania przyszłych metod diagnozowania i leczenia tych chorób. Program zapewniając studentom naukę i różne szkolenia w środowisku akademickim (krajowym i zagranicznym), zorientowany jest na wysokiej jakości badaniach naukowych, które stymulują studentów intelektualnie, dając im jednocześnie wybór szerokiego wachlarza możliwości późniejszego zatrudnienia w przemyśle, centrach badawczych i społeczeństwie. Absolwent może kontynuować kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Koordynatorem kierunku studiów Biomedycyna I oraz II stopień jest Prodziekan prof. dr hab. n. med. Ewelina Grywalska
Dietetyka
Studia I stopnia
Studia stacjonarne o profilu praktycznym
Studia trwają 3 lata (6 semestrów)
liczba godzin praktyk: 840
wymagana ilość punktów ECTS do ukończenia studiów: 180
Studia kształcą specjalistów w zakresie dietetyki i żywienia człowieka, którzy w oparciu o wyszkolenie medyczne i kliniczne będą przygotowani do wykonywania medycznego zawodu dietetyk w wielu obszarach aktywności zawodowej, z uwzględnieniem postępowania żywieniowego w leczeniu chorób dietozależnych w różnych specjalnościach klinicznych i profilaktyki chorób dietozależnych.
Student zdobywa zaawansowaną wiedzę oraz umiejętności praktyczne w zakresie oceny sposobu żywienia i stanu odżywienia osób zdrowych i chorych, planowania racjonalnego żywienia, doboru diety w różnych stanach chorobowych oraz prowadzenia profesjonalnej edukacji żywieniowej. Nabywa kompetencje umożliwiające budowanie relacji terapeutycznej z pacjentem, a także dotyczące technologii przygotowywania i kontrolowania jakości produktów żywnościowych i potraw.
Studia II stopnia
Studia stacjonarne o profilu ogólnoakademickim
Studia trwają 2 lata (4 semestry)
wymagana ilość punktów ECTS do ukończenia studiów: 120
Program kształcenia oferuje rozwinięcie i pogłębienie wyszkolenia medycznego i klinicznego w zakresie dietetyki i żywienia człowieka zdrowego i chorego, kładąc nacisk na te aspekty działalności dietetyka, które dotyczą współczesnych zagrożeń zdrowotnych (prewencja pierwotna i wtórna chorób dietozależnych), a także profesjonalnego wkładu dietetyka do działalności zespołów terapeutycznych i promujących zdrowie. Studia obejmują prawne, organizacyjne i marketingowe aspekty zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej o profilu dietetycznym. Absolwent przygotowany jest do pracy w zawodzie Dietetyka w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, zakładach żywienia zbiorowego, organizacjach konsumenckich, komercyjnych, publicznych placówkach sportowych i rekreacyjnych. Może kontynuować kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Koordynatorem kierunku studiów Dietetyka I oraz II stopień jest Prodziekan prof. dr hab. n. chem. Emilia Fornal
Opiekunowie lat
BIOMEDYCYNA |
||
STUDIA I STOPNIA |
ROK STUDIÓW |
OPIEKUN |
---|---|---|
I |
mgr Urszula Deneka
Kontakt: Zakład Informatyki i Statystyki Medycznej z Pracownią e-Zdrowia, Tel. +48 81 448 6730, mail: urszula.deneka@umlub.pl |
|
II |
dr n. med. Katarzyna Skórka
Kontakt: Zakład Hematoonkologii Doświadczalnej, |
|
III |
dr n. med. Barbara Miziak, prof. Uczelni
Kontakt: Katedra i Zakład Patofizjologii, Tel. +48 81 448 6504, mail: barbara.miziak@umlub.pl |
|
STUDIA II STOPNIA |
I |
dr n. med. Marta Morawska
Kontakt: Zakład Hematoonkologii Doświadczalnej, |
II |
dr n. med. Justyna Niedźwiadek
Kontakt: Katedra i Zakład Mikrobiologii Lekarskiej, Tel. +48 81 448 6406, mail: justyna.niedzwiadek@umlub.pl |
|
DIETETYKA |
||
STUDIA I STOPNIA |
ROK STUDIÓW |
OPIEKUN |
I |
mgr Karolina Goral
Kontakt: Zakład Żywienia Klinicznego, mail: karolina.goral@umlub.pl |
|
II |
mgr Olga Poźniak
Kontakt: Zakład Edukacji Dietetycznej i Żywieniowej, Tel: +48 81 448 6904, amil: olga.pozniak@umlub.pl |
|
III |
dr n. farm. Agnieszka Marzec, prof. Uczelni
Kontakt: Zakład Edukacji Dietetycznej i Żywieniowej, Tel: +48 81 448 6904, mail: agnieszka.marzec@umlub.pl |
|
STUDIA II STOPNIA |
I |
dr Karolina Szczygieł
Kontakt: Pracownia Dietetyki Klinicznej, Tel: +48 81 448 6900, mail: karolina.szczygiel@umlub.pl |
II |
dr n. rol. Renata Krzyszycha, profesor Uczelni
Kontakt: Zakład Edukacji Dietetycznej i Żywieniowej, +48 81 448 6904, mail: renata.krzyszycha@umlub.pl |
Sylabusy i plany studiów
Sylabusy
- Sylabusy dla kierunków studiów rozpoczynających się w roku akadenickim 2023/2024:
dostęp ze strony e-csm (https://e-csm.umlub.pl/cem_system/) - logowanie bez zakładania konta. W miejscu loginu studenci wpisują: nr albumu@umlub.pl
- Sylabusy dla kierunków rozpoczynających się w roku akademickim 20222/2023 i wcześniej:
dostęp ze strony: https://umlub.pl/uczelnia/struktura-organizacyjna/szczegoly,735.html
Plany studiów
- Biomedycyna I st cykl kształcenia 2021-2024
- Biomedycyna I st cykl kształcenia 2022-2025
- Biomedycyna I st cykl kształcenia 2023-2026
- Biomedycyna I st cykl kształcenia 2024-2027
- Biomedycyna II st cykl kształcenia 2022-2024
- Biomedycyna II st cykl kształcenia 2023-2025
- Biomedycyna II st cykl kształcenia 2024-2026
- Dietetyka I st cykl kształcenia 2021-2024
- Dietetyka I st cykl kształcenia 2022-2025
- Dietetyka I st cykl kształcenia 2023-2026
- Dietetyka I st cykl kształcenia 2024-2027
- Dietetyka II st cykl kształcenia 2022-2024
- Dietetyka II st cykl kształcenia 2023-2025
- Dietetyka II st cykl kształcenia 2024-2026
Koła Naukowe na Wydziale Biomedycznym
Nazwa koła | Opiekun | Zakres działalności |
Interdyscyplinarne Koło Biomedycyny http://biomedycyna.umlub.pl/ |
prof. dr hab. n biol. Przemysław Tylżanowski |
Interdyscyplinarne Koło Biomedycyny (ang. Interdisciplinary Biomedical Science Club) Wydziału Biomedycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie zrzesza studentów kierunku Biomedycyna. Jego głównym zadaniem jest przygotowanie studentów do przyszłej pracy naukowej oraz integracja środowiska studentów Biomedycyny, jak również osób zainteresowanych tą dziedziną nauki.
Działalność Koła obejmuje comiesięczne omawianie artykułów w języku angielskim (ang. Journal Club) oraz realizację konkretnych projektów badawczych prowadzonych we współpracy z pracownikami Uczelni. Wybór tematyki badawczej podyktowany jest osobistymi zainteresowaniami studentów oraz badaniami naukowymi realizowanymi przez pracowników Uczelni, którzy są związani z działalnością Koła Naukowego. Prowadzone prace są z zakresu biologii molekularnej, genetyki, mikrobiologii, farmakologii, etc.
Ponadto, Koło organizuje warsztaty tworzenia i wygłaszania prezentacji naukowych – „(slide)Show yourself!”. Organizowane są również spotkania z absolwentami Biomedycyny, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą po ukończeniu studiów.
|
Studenckie Koło Naukowe przy Zakładzie Żywności i Żywienia Katedra Dietetyki i Bioanalityki Wydział Biomedyczny |
mgr Justyna Zagórska, dr n. roln. Katarzyna Iłowiecka, prof. Uczelni dr Lidia Czernicka |
- Wpływ dodatku owoców liofilizowanych na właściwości antyoksydacyjne miodów. - Zawartość mikro- i makroelementów w miodach z dodatkiem owoców liofilizowanych. - Ocena właściwości antyoksydacyjnych herbat dedykowanych na wzmocnienie odporności. - Ocena zawartości mikro- i makroelementów w herbatach na odporność. - Ocena poziomu wiedzy żywieniowej osób dorosłych w zależności od wartości wskaźnika BMI. - Edukacja żywieniowa dzieci, młodzieży i osób dorosłych. - Analiza zachowań zdrowotno – żywieniowych wśród osób przyjmujących suplementy diety. |
Studenckie Koło Naukowe Medycyny Stylu Życia przy Katedrze Dietetyki i Bioanalityki. | dr n. med. Joanna Popiołek-Kalisz, prof. Uczelni | - Czym jest medycyna stylu życia? - Interdyscyplinarna współpraca między dietetykiem i lekarzem - Profilaktyka chorób układu sercowo-naczyniowego - Evidence Based Dietetics - Rola diety w profilaktyce chorób serca - Rola aktywności fizycznej w utrzymaniu prawidłowej masy ciała - Metodologia prowadzenia badań naukowych w dietetyce – możliwości i ograniczenia |
Studenckie Koło Naukowe Dietetyki Klinicznej | mgr Karolina Goral |
Studenckie Koło Naukowe Dietetyki Klinicznej działa w wielu obszarach, poczynając od sfery naukowej, gdzie studenci mają okazję realizować swoje pomysły i przekuwać je na prace i projekty naukowe. SKN angażuje się w wiele inicjatyw promujących zdrowie, co daje możliwość kontaktu z pacjentem i edukacji żywieniowej. W przeciągu roku akademickiego dla studentów organizowane są webinary, prowadzone przez dietetyków praktyków. SKN prowadzi także współpracę z innymi organizacjami uczelnianymi, organizuje własne, otwarte webinary naukowe, gdzie prelegentami są członkowie Koła oraz aktywnie udziela się w mediach społecznościowych, promując dietetykę opartą o dowody naukowe. |
Studenckie Koło Naukowe Badań Behawioralnych przy Samodzielnej Pracowni Badań Behawioralnych |
mgr Łukasz Kurach |
W kole naukowym studenci uczestniczą w badaniach prowadzonych przez pracowników Pracowni. Działalność Koła koncentruje się na zagadnieniach związanych z wykorzystaniem modeli zwierzęcych (w tym Danio rerio) w badaniach nad:
Ponadto współpraca Pracowni z wieloma Katedrami Uniwersytetu Medycznego oraz jednostkami zewnętrznymi zapewnia możliwość uczestniczenia w zróżnicowanych tematycznie projektach. Studenci pracujący w Kole Naukowym nabierają umiejętności w prowadzeniu badań z wykorzystaniem zwierząt, badań behawioralnych oraz badań molekularnych. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu. |
Koordynatorzy przedmiotów
Przeniesienie z innej uczelni
Uprzejmie informujemy, że dokumenty w sprawie przenosin z innej uczelni medycznej na kierunek dietetyka oraz biomedycyna przyjmowane są w Dziekanacie Wydziału Biomedycznego od godziny 9.00 do 14.00. Komplet dokumentów należy złożyć w terminie od 1.08.2024 do 30.08.2024. Za dzień złożenia dokumentów uważa się dzień ich wpływu do dziekanatu.
Dokumenty można wysłać za pośrednictwem poczty.
Dziekanat Wydziału Biomedycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie ul. W. Chodźki 7, parter (budynek Collegium Academicum) 20-093 Lublin
Przepisy dotyczące przeniesienia z innej uczelni:
- Zarządzenie Rektora Nr 102/2023 z dnia 31 lipca 2023 roku zmieniające Zarządzenie Rektora nr 99/2022 z dn. 03.06.2022 w sprawie zasad składania i rozpatrywania wniosków o przeniesienie z innej uczelni.
- Zarządzenie Rektora Nr 99/2022 z dn. 03.06.2022 w sprawie zasad składania i rozpatrywania wniosków o przeniesienie z innej uczelni.
- Wykaz dokumentów, które należy złożyć w postępowaniu kwalifikacyjnym
WAŻNE!
W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.), osoby zakwalifikowane do przeniesienia z innej uczelni zobowiązane będą do dostarczenia do Dziekanatu w terminie do 31 października 2024 r.:
I. zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) – obywatel RP i cudzoziemiec,
II. oświadczenia o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi – obywatel RP i cudzoziemiec.
III. informacji z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi wraz z tłumaczeniem przysięgłym – cudzoziemiec, oraz studenci, którzy zamieszkiwali w państwach innych niż Rzeczpospolita Polska lub państwo obywatelstwa.
Logowanie do systemów
- Studencka poczta e-mail
Zgodnie z Regulaminem studiów, we wszystkich sprawach dotyczących studiów, w korespondencji elektronicznej student ma obowiązek posługiwać się studenckim uczelnianym kontem pocztowym w domenie student.umlub.pl.
Instrukcja logowania:
1. Uczelnia tworzy dla każdego studenta indywidualne konto poczty elektronicznej (numer_albumu@student.umlub.pl).
2. Kandydat otrzymuje potrzebne informacje na adres e-mail podany podczas procesu rejestracji elektronicznej.
3. Loginem jest indywidualny numer albumu studenta.
4. W celu zresetowania hasła należy wejść na stronę zmiany hasła i wpisać numer albumu oraz adres e-mail podany podczas rejestracji na studia (lub później zaktualizowany w Dziekanacie). Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca link do zmiany hasła. Portal studenta Studenci mają założone konto w Portalu Studenta, gdzie mogą sprawdzić: numer grupy, harmonogram zajęć, oceny, plan studiów, indywidualny nr rachunku bankowego, na który należy wpłacać wszelkie opłaty związane ze studiami (np. legitymację, powtarzanie przedmiotu).
- Portal Studenta
Dostęp do Portalu Studenta odbywa się w oparciu o usługę jednolitego logowania, czyli autoryzujemy się przy użyciu tego samego loginu i hasła co do poczty e-mail, sieci bezprzewodowej i zasobów bibliotecznych.
1. Aby zalogować się do Portalu Studenta należy podać identyfikator i hasło. Identyfikatorem jest numer albumu studenta.
2. W celu uzyskania hasła umożliwiającego zalogowanie się do Portalu Studenta należy wejść na stronę zmiany hasła.
3. Aby zresetować hasło należy wpisać numer albumu oraz adres e-mail, np.: kowalski@gmail.com. Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca link do zmiany hasła.
4. Problemy z kontem w Portalu Studenta, prosimy zgłaszać pod adresem email: pomocportalstudenta@umlub.pl lub zsi@umlub.pl).
- Front Desk
Front Desk Jest to system, który powstał w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy Studentem, a Dziekanatem.
Do założenia konta niezbędne jest posiadanie adresu e-mail w domenie umlub.pl: numer_albumu@student.umlub.pl
Należy wejść na stronę: e-csm.umlub.pl. Następnie wybrać „system FRONTDESK”: frontdesk.umlub.pl. W celu zarejestrowania konta należy podać: pierwsze imię, drugie imię, nazwisko oraz adres e-mail w domenie umlub.pl, następnie potwierdzić poprzez kliknięcie przycisku „rejestruj”.
Aby zalogować się na konto należy wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji i potwierdzić klikając przycisk „dalej”. Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany jednorazowy token, który należy wpisać w miejscu „wprowadź token” i potwierdzić klikając „zaloguj”. Po zalogowaniu pojawi się menu, gdzie należy wybrać: rodzaj studiów, wydział, kierunek, rok, tok studiów oraz numer albumu, zatwierdzić wprowadzone dane. Następnie pojawi się główne okno aplikacji Frontdesk, gdzie możliwe jest założenie nowej sprawy.
W razie pytań i problemów prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 81 448 5943 lub pod adresem e-mail: system_frontdesk@umlub.pl.
Aktualności
- Student wracający z urlopu dziekańskiego na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o podjęciu studiów i do odbioru karty różnic programowych (formularz oświadczenia)
- Student wracający z urlopu zdrowotnego na dwa tygodnie przed rozpoczęciem semestru zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o podjęciu studiów i do odbioru karty różnic programowych. Studenci podejmujący naukę po powrocie z urlopu zdrowotnego zobowiązani są do przedłożenia w Dziekanacie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do kontynuowania studiów na danym kierunku.
Rezerwacja tematów prac dyplomowych - wszystkie kierunki
Praktyki wakacyjne - biomedycyna
Biomedycyna I rok
- Studenci I roku Biomedycyny odbywają praktyki w laboratorium diagnostycznym. Praktyka trwa 4 tygodnie (140 godzin).
- Uniwersytet Medyczny w Lublinie zapewnia studentom kierunku Biomedycyna realizowanie studenckich praktyk wakacyjnych w laboratoriach jednostek UM bez konieczności zawierania umowy.
- Studenci, którzy chcieliby realizować praktykę poza jednostkami UM proszeni są o dostarczenie wypełnionej i podpisanej przez Organizatora praktyki Umowy o organizację studenckiej praktyki zawodowej wraz z załącznikami (formularz umowy i załaczniki ze względu na zmianę przepisów będą dostępne w terminie późniejszym). Umowę należy złożyć w Dziekanacie najpóźniej do 26 czerwca 2024 r.
- Informacja dotycząca dostepnych miejsc praktyk w jednostkach UM.
- Każdy student zobowiązany jest posiadać aktualną książeczkę zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych, badanie lekarza medycyny pracy, szczepienia przeciw WZW typu B oraz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW.
- Student, który nie jest ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków przez Uczelnię zobowiązany jest do przedłożenia w Dziekanacie dowodu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas praktyki.
- Studenci po realizacji praktyki wakacyjnej składają w Dziekanacie Wydziału Biomedycznego potwierdzone podpisem i imienną pieczątką Opiekuna praktyki Karty praktyki w nieprzekraczalnym terminie do 21 września 2024 roku.
- Koordynatorem praktyk wakacyjnych jest Pani dr n. farm. Agnieszka Michalak, profesor Uczelni
- Formularz Umowy o organizację studenckiej praktyki zawodowej - ze względu na zmianę przepisów formularz umowy wraz z załącznikami będą dostępne w terminie późniejszym
Biomedycyna II rok
Praktyki wakacyjne po II roku Biomedycyny I stopnia odbywają się w Zwierzętarni (Ośrodek Medycyny doświadczalnej UM) ul. Jaczewskiego 8d.
Harmonogram praktyk ustalany jest z Kierownikiem OMD w porozumieniu z Koordynatorem praktyk.
- Koordynatorem praktyk wakacyjnych jest Pani dr n. farm. Agnieszka Michalak, profesor Uczelni.
Każdy student zobowiązany jest posiadać aktualną książeczkę zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych, badanie lekarza medycyny pracy, szczepienia przeciw WZW typu B oraz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Student, który nie jest ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków przez Uczelnię zobowiązany jest do przedłożenia w Dziekanacie dowodu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas praktyki.
Po zakończonej praktyce wakacyjnej Studenci składają w Dziekanacie Wydziału Biomedycznego potwierdzone podpisem i imienną pieczątką Opiekuna praktyki Karty praktyki w nieprzekraczalnym terminie do 21 września 2024 roku.
Praktyki - dietetyka
Dietetyka I stopień cykl: 2023-2026
- II semestr: Praktyka w szpitalu – Dział Żywienia – 120 godzin
- III semestr: Praktyka w poradni dietetycznej – 90 godzin
- IV semestr: Praktyka w szpitalu – Klinika/Oddział – 240 godzin
- V semestr: Praktyka w szpitalu dziecięcym – oddział pediatryczny – 90 godzin
- VI semestr: Praktyka w szpitalu – 180 godzin
Dietetyka I stopień cykl: 2022-2025
- III semestr: Praktyka w poradni dietetycznej – 90 godzin
- IV semestr: Praktyka w szpitalu – Klinika/Oddział – 240 godzin
- V semestr: Praktyka w szpitalu dziecięcym – oddział pediatryczny – 90 godzin
- VI semestr: Praktyka w szpitalu – 180 godzin
Dietetyka I stopień cykl: 2021-2024
- V semestr: Praktyka w domu pomocy społecznej – 70 godzin
- VI semestr: Praktyka – szpital dorosłych – 350 godzin
Dietetyka II stopień cykl: 2022-2024
- II semestr: Praktyka szpital dorosłych – 40 godzin
- III semestr: Praktyka szpital dziecięcy – 40 godzin
Dietetyka II stopień cykl: 2023-2025
- I semeestr: Praktyka w poradni dietetycznej - 40 godzin
- II semestr: Praktyka w szpitalu dorosłych - 40 godzin
- III semestr: Praktyka szpital dziecięcy – 40 godzin
Koordynatorem praktyk jest dr n. roln. Renata Krzyszycha, profesor Uczelni. Zaliczenie praktyk odbywa się poprzez wpis do Dzienniczka praktyk.
Uczelnia zapewnia miejsca praktyk dla studentów. Możliwe jest obywanie praktyk w miejscu indywidualnie wybranym przez studenta (miejsce praktyki zgodne z planem praktyk).
- Każdy student zobowiązany jest posiadać aktualną książeczkę zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych, badanie lekarza medycyny pracy, szczepienia przeciw WZW typu B oraz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW.
- Student, który nie jest ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków przez Uczelnię zobowiązany jest do przedłożenia w Dziekanacie dowodu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas praktyki.
Biomedycyna I stopień - egzamin dyplomowy
- Termin i miejsce egzaminu dyplomowego: 27-28 czerwiec 2024 r. , Sala konferencyjna Nr 6 (parter), Dziekanat Wydziału Biomedycznego, Collegium Academicum
- Szczegółowy harmonogram egzaminu zostanie podany w terminie późniejszym
- Zagadnienia na egzamin dyplomowy
- Wymagane dokumenty przed egzaminem dyplomowym
Zatwierdzone przez Promotora sprawozdanie z wykorzystania przyznanych środków finansowych na realizację pracy
Pisemne oświadczenie o samodzielności wykonania pracy
Pisemne oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Informacje do umieszczenia w Suplemencie do dyplomu, wraz z potwierdzoną dokumentacją (praca w kołach naukowych, działalność w samorządzie studenckim, dodatkowe praktyki)
Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym
Formularz monitorowania karier
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez Absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów
Oświadczenie o zwrocie legitymacji
Biomedycyna II stopień - egzamin dyplomowy
- Termin i miejsce egzaminu dyplomowego: 1- 2 lipca 2024 r, Sala konferencyjna Nr 6 (parter), Dziekanat Wydziału Biomedycznego, Collegium Academicum
- Szczegółowy harmonogram egzaminu zostanie podany w terminie późniejszym
- Zagadnienia na egzamin dyplomowy
- Wymagane dokumenty przed egzaminem dyplomowym
Zatwierdzone przez Promotora sprawozdanie z wykorzystania przyznanych środków finansowych na realizację pracy
Pisemne oświadczenie o samodzielności wykonania pracy
Pisemne oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Informacje do umieszczenia w Suplemencie do dyplomu, wraz z potwierdzoną dokumentacją (praca w kołach naukowych, działalność w samorządzie studenckim, dodatkowe praktyki)
Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym
Formularz monitorowania karier
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez Absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów
- Regulamin dyplomowania
Dietetyka I stopień - egzamin dyplomowy
- Termin i miejsce egzaminu dyplomowego:
24.06.2024 godz.: 12:00 - 13:00 - egzamin teoretyczny (uczestniczą wszyscy studenci III roku), sala 405 CSM, ul. Chodźki
25.06.2024 godz: 9:00 - 16:00 - egzamin praktyczny, sale: 107, 108, 110, 112, 229 oraz 317 CSM, ul. Chodzki
26.06.2024 godz: 9:00 - 16:00 - egzamin praktyczny, sale: 107, 108, 110, 112, 210 oraz 229 CSM, ul. Chodzki
27.06.2024 godz: 9: 00 -16:00 - egzamin praktyczny, sale: 7, 11, 206, 208, 229 oraz 317 CSM, ul. Chodzki
- Szczegółowy harmonogram egzaminu zostanie podany w terminie późnijeszym
- Zagadnienia na egzamin dyplomowy (teoretyczny)
- Zagadnienia na egzamin dyplomowy (praktyczny)
- Wymagane dokumenty przed egzaminem dyplomowym
Informacje do umieszczenia w Suplemencie do dyplomu, wraz z potwierdzoną dokumentacją (praca w kołach naukowych, działalność w samorządzie studenckim, dodatkowe praktyki)
Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym
Formularz monitorowania karier
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez Absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów
Oświadczenie studenta
Oświadczenie o zwrocie legitymacji
- Regulamin dyplomowania
Dietetyka II stopień - egzamin dyplomowy
- Termin i miejsce egzaminu dyplomowego:
1.07.2024 godz: 9:00 - 13:00, sale 131 oraz 137 CSM, ul. Chodźki
2.07.2024 godz: 9:00 - 13:00, sale 131 oraz 137 CSM, ul. Chodźki
- Szczegółowy harmonogram egzaminu zostanie podany w terminie późniejszym
- Zagadnienia na egzamin dyplomowy:
- Zagadnienia z Endokrynologii
- Zagadnienia z Gastroenterologii
- Wymagane dokumenty przed egzaminem dyplomowym
Zatwierdzone przez Promotora sprawozdanie z wykorzystania przyznanych środków finansowych na realizację pracy
Pisemne oświadczenie o samodzielności wykonania pracy
Pisemne oświadczenie wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Informacje do umieszczenia w Suplemencie do dyplomu, wraz z potwierdzoną dokumentacją (praca w kołach naukowych, działalność w samorządzie studenckim, dodatkowe praktyki)
Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym
Formularz monitorowania karier
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez Absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów
- Regulamin dyplomowania
- Wytyczne do pisania pracy dyplomowej
Uczelnia
- Wybory na Kadencję 2024-2028
- O Uczelni
- Władze Uczelni
- Senat
- Rada Uczelni
- Statut, Strategia UM
- Historia
- Biogramy osób ważnych w historii Uczelni
- Doktoraty Honoris Causa
- Struktura organizacyjna
- Pracownicy
- Informacje
- Zamówienia Publiczne
- Rada ds. Kształcenia
- Praca w UM
- Szpitale Kliniczne
- Projekty - Fundusze Europejskie
- Projekty finansowane ze źródeł zewnętrznych
- Projekty ze środków budżetu Państwa
- Program Erasmus +
- Organizacja Zakładowa NSZZ „Solidarność”
- NSZZ Pracowników
- Stowarzyszenia i organizacje
- Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
- Materiały do pobrania
- Mapa lokalizacji
- Spacer Wirtualny
- Media o nas
- Pracownicze Plany Kapitałowe
- Kontakt
- POMOCwKRYZYSIE
- Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE
- Deklaracja dostępności
- DZIEŃ DOBRY! - przewodnik dla pracownika
Kalendarz
Luty 2025
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | |||||
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |